کد خبر: 134235
A

حجت الاسلام سالک: برخی جریانات تلاش می‌کنند مردم را دربرابر نظام قرار دهند

نماینده مجالس نهم و دهم گفت: برخی جریانات داخلی و خارجی تلاش می‌کنند مردم را دربرابر نظام قرار دهند که رهبر انقلاب هم به آن اشاره کردند ولی مطمئن هستیم با هوشیاری مردم و شفاف سازی مسئولان انشاالله از این گردنه اقتصادی عبور می‌کنیم.

حجت الاسلام سالک: برخی جریانات تلاش می‌کنند مردم را دربرابر نظام قرار دهند

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام احمد سالک نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی در واکنش به نامه اخیر 61 اقتصاددان در مورد شرایط اقتصادی کشور گفت: اظهار نظر در مورد مسائل مختلف کشور آزاد است و هر گروه و فردی می‌تواند در مورد مسائل اقتصادی، فرهنگی و سیاسی اظهار نظر کند ولی ما باید ببینیم هدف از مطرح کردن انتقاد یا پیشنهاد چیست؟ آیا قصد ارتقا کشور در ابعاد سیاسی، اقتصادی یا اجتماعی کشور را دارند یا تامین منافع گروهی یا شخصی را در سر می‌پرورانند؛ این مسائل را باید در ارزیابی سخنان آنان مدنظر قرار داد.

سالک تصریح کرد: اقتصاددانانی که چندسال پیش می‌گفتند اگر مردم به آقای روحانی رای ندهند کشور با مشکلات متعددی مواجه می‌شود، امروز اعلام می‌کنند روند فعلیِ دولت موجبات تورم سه رقمی را فراهم می‌آورد!

وی گفت: 16 سال پیش قوانینی در حوزه اقتصادی تصویب شده بود ولی هیچ کدام از روسای جمهور پیشین، آیین نامه اجرایی این قوانین را تدوین نکردند دلیل این اقدام هم هزینه‌بر بودنِ اصلاحات اقتصادی است.

نماینده سابق مجلس تصریح کرد: روسای جمهور پیشین برای اینکه با انتقاد مواجه نشوند آیین نامه قانون را 16 سال ننوشتند که این امر نشان دهنده بی‌تفاوتی نسبت به اصلاح مسائل اقتصادی کشور است.

سالک افزود: دولت سیزدهم آمادگی خودش را برای اجرایی کردن قوانین اقتصادی اعلام کرده است در چنین شرایطی بالاخره با مشکلاتی هم مواجه می‌شود. 

وی با بیان اینکه این افراد انتقاد می‌کنند که اگر روند فعلی اقتصادی ادامه دار باشد تورم سه رقمی می‌شود، تصریح کرد: این افراد چرا به افرادی که در گذشته مسئولیت داشتند نمی‌گویند به چه علتی قانون و آیین نامه را اجرا نکردید؟ که اگر در گذشته به قانون عمل می‌شد شرایطِ امروز ما به گونه‌ای دیگر بود.

سالک تصریح کرد:‌ ابراهیم رئیسی بدون استقراض از بانک مرکزی کسری بودجه را تامین کرده، سررسید اوراق مشارکت را تامین کرده و ... یعنی مشکلاتی که در دولت قبل حل نشده بود بر دوش دولت سیزدهم قرار گرفت.

نماینده مجالس نهم و دهم گفت: برخی جریانات داخلی و خارجی تلاش می‌کنند مردم را دربرابر نظام قرار دهند که رهبر انقلاب هم به آن اشاره کردند ولی مطمئن هستیم با هوشیاری مردم و شفاف سازی مسئولان انشاالله از این گردنه اقتصادی عبور می‌کنیم.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر