کد خبر: 134243
A

تقوی: ایران آزادترین کشور دنیاست

سیدرضاتقوی: مردم در اوج آزادی رأی دادند و به کسی تحمیل نشد که به رئیسی رأی دهد.

تقوی: ایران آزادترین کشور دنیاست

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام سیدرضاتقوی درباره علت رأی دادن مردم به رئیسی در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، اظهار داشت: مردم رئیسی را از دوران فعالیتش در قوه قضائیه می‌شناختند، مواضع و شعارهایش را پسندیدند و به همین دلیل به وی رأی دادند.

وی درباره علت همگرایی و ائتلاف نیروهای انقلاب در انتخابات ۱۴۰۰، گفت: یکی از دلایلی که مردم به رئیسی رأی دادند، این بود که مردم دیدند رئیسی عامل وفاق بین نیروهای مختلف مردمی و اقشار گوناگون جامعه است. رئیسی نزد نیروهای حزب اللهی و انقلابی یک چهره قابل قبول بود و توانست بسیاری از افراد و گروه‌ها را بر محور شخصیت خودش جمع کند. مردم هم وحدت و همگرایی بین نیروهای جبهه انقلاب را پسندیدند.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران تصریح کرد: البته شعارهای رئیسی هم شعارهای خوبی بود که مورد توجه مردم قرار گرفت. برای مثال، وی گفته بود که ما می‌خواهیم با همه دنیا تعامل داشته باشیم و به خصوص تقویت روابط خود را از کشورهای همسایه شروع می‌کنیم. گرایش وی در عرصه سیاست خارجی، تقویت ارتباط با کشورهای همسایه بود که دولت سیزدهم این کار را تاکنون به خوبی انجام داده است.

تقوی ادامه داد: رئیسی در روزهای اول کاری خود مسئله واکسیناسیون کرونا را در داخل کشور به خوبی پیش برد. مبارزه با فساد یکی از شعارهای اصلی رئیسی بود و شعار «ما می‌توانیم» هم یکی از مطالبی بود که رئیسی همواره به آن تکیه می‌کرد و الان هم تاکیدش بر این است که ما باید از نیروهای انسانی باهوش و دانشمند خودمان برای حل مشکلات مردم استفاده کنیم. رئیسی در وعده‌های خود تاکید کرد که ما جلوی استقراض از بانک مرکزی را خواهیم گرفت چرا که استقراض باعث افزایش تورم می‌شود و این موضوع را هم تاکنون به خوبی عملیاتی کرده است.

وی درباره حضور و تحرک جریان اصلاحات در انتخابات سال گذشته، بیان کرد: در جناح اصلاحات آرا و نظرات مختلف و متضادی وجود دارد. برخی از آنان اعتقاد دارند که چه مردم به ما رأی بدهند چه رأی ندهند و چه بر سر کار باشیم و چه نباشیم، باید در صحنه حضور داشته باشیم.

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز گفت: اما عده‌ای در جریان اصلاحات هستند که یک مقدار تند هستند و می‌گویند ما نباید در صحنه‌هایی مانند انتخابات شرکت کنیم، آنها به اصلاحاتی در قانون اساسی معتقدند و می‌گویند بعضی از اصول قانون اساسی را باید تغییر دهیم. هر زمان که ملت به آنها رأی دادند، «به به» و «چهچه» می‌زنند و می‌گویند ملت ما هوشیار و بیدار هستند، اما اگر مردم به آنان رأی ندهند، به مردم پشت می‌کنند و می‌گویند ملت آگاهی لازم را ندارد. کسانی که انتخابات را تحریم کردند و می‌کنند، به صورت کلی چنین افکاری را دارند و برخی از اصلاح طلبان چنین دیدی دارند.

تقوی درباره مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، گفت: معاندان نظام مطالبی را درباره آن انتخابات مطرح کردند که به هیچ وجه درست نبود. البته آنان همیشه چنین اظهارات خلاف واقعی را می‌گویند. در کدام انتخابات جمهوری اسلامی ایران دیدید که دشمنان و معاندان تهمت و حرف‌های خلاف واقع نزنند؟ آنان همیشه می‌گویند که انتخابات در ایران مهندسی می‌شود که کاملاً این ادعا بی اساس است. فتنه گران در سال ۸۸ گفتند انتخابات مهندسی شده است که معلوم شد این ادعا دروغ است. معمولاً برخی از افراد که در انتخابات رأی لازم را نمی‌آورند و شکست می‌خورند، برای اینکه بتوانند آبروی خودشان را حفظ کنند، می‌گویند ما موقعیت برای پیروزی در انتخابات داشتیم اما نگذاشتند که پیروز شویم.

وی تاکید کرد: هیچ کسی به مردم نگفت که به رئیسی رأی دهند. مردم در اوج آزادی رأی دادند و به کسی تحمیل نشد که به رئیسی رأی دهد. برخی از افراد و جریانات فضاسازی کردند و این ادعا را مطرح کردند که غلط است. معمولاً دشمنان نظام در ایام انتخابات مطالب خلاف واقع مطرح می‌کنند. البته این مسئله فقط مربوط به دوران انتخابات نیست و این روزها هم می‌بینیم دشمنان و معاندان تهمت‌ها و دروغ‌های زیادی را در فضای مجازی علیه جمهوری اسلامی ایران پخش می‌کنند. مردم راه و روش بدخواهان و دشمنان را کاملاً شناختند و گول این حرف‌ها را نمی‌خورند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: دشمن با ما جنگ رسانه‌ای دارد، می‌خواهد ذهن مردم را درگیر کند، آنان را نسبت به نظام بدبین کند و روبروی نظام قرار دهد. متأسفانه عده‌ای هم در داخل کشور بلندگوی آنان هستند، افکار و خواسته‌های دشمنان انقلاب را نشر می‌دهند و به دنبال ناامیدی مردم هستند.

تقوی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران آزادترین کشور جهان است و بیشترین انتخابات در کشور ما انجام شده است، اظهار داشت: همه مسائل مهم در جمهوری اسلامی ایران به آرای عمومی گذاشته شده است و مردم همه مسئولان را به صورت مستقیم و غیرمستقیم انتخاب می‌کنند. جمهوری اسلامی ایران به رأی مردم اهمیت زیادی می‌دهد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر