کد خبر: 134248
A

ستاداحیای امر به معروف خبرداد: تهیه پیش نویس طرح عفاف و حجاب در اصناف/ درباره هنجارشکنی در اصناف خلأ قانونی داریم

خانمحمدی سخنگوی ستاد احیای امر به معروف گفت: پیش‌نویس طرح عفاف و حجاب اصناف توسط ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آماده شد و امروز این پیش‌نویس در اختیار اعضا قرار گرفت که ضمن بحث بر روی برخی مفاد پیش‌نویس مقرر شد تا اعضا پیش‌نویس را مطالعه و در جلسه بعدی نظراتشان را اعلام کنند تا به جمع‌بندی نهایی برای ارسال به وزارت کشور برسیم.

ستاداحیای امر به معروف خبرداد: تهیه پیش نویس طرح عفاف و حجاب در اصناف/ درباره هنجارشکنی در اصناف خلأ قانونی داریم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ جلسه شورای مرکزی امر به معروف و نهی از منکر اصناف، امروز با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو، در ستاد احیای امر به معروف برگزار و در آن درباره مفاد قانون عفاف و حجاب اصناف کشور و همچنین شیوه ابلاغ و اجرای آن بحث و تبادل نظر شد. البته نماینده صدا و سیما غایب بزرگ جلسه امروز بود.

پی‌گیری مطالبات اصناف و مشکلات آنها با توجه به حضور نمایندگان نهاد‌هایی چون سازمان امور مالیاتی، سازمان تعزیرات حکومتی و... از دیگر دستور‌های جلسه امروز بود.

پیش‌نویس طرح عفاف و حجاب در اصناف در اختیار اعضا قرار گرفت

حجت‌الاسلام سیدعلی خانمحمدی سخنگوی ستاد احیای امر به معروف  درباره این جلسه گفت: پیش‌نویس طرح عفاف و حجاب اصناف توسط ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آماده شد و امروز این پیش‌نویس در اختیار اعضا قرار گرفت که ضمن بحث بر روی برخی مفاد پیش‌نویس مقرر شد تا اعضا پیش‌نویس را مطالعه و در جلسه بعدی نظراتشان را اعلام کنند تا به جمع‌بندی نهایی برای ارسال به وزارت کشور برسیم.

درباره هنجارشکنی در اصناف خلأ قانونی داریم

وی از بحث درباره خلأ قانون در موضوع هنجار‌شکنی در اصناف خبر داد و گفت: در اصناف کشور قوانینی درباره گران‌فروشی، احتکار و... وجود دارد اما درباره هنجار‌شکنی در اصناف قانونی وجود ندارد و حتی جرائم و تنبیهاتی هم در نظر گرفته نشده است.

نباید با مردم برخورد قهری شود

خانمحمدی با اشاره به نظرات اعضای جلسه درباره چگونگی ابلاغ و اجرای قانون عفاف و حجاب گفت: در این زمینه نظر همه اعضا بر این است که نباید با مردم برخورد قهری شود و یا با مردم درگیر شد و در این زمینه هم قرار شد دوستان نظرات خود را به ستاد ارائه کنند.

تشکیل دو کمیته تخصصی در شورای اصناف

سخنگوی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر از تشکیل دو کمیته تخصصی در حوزه اصناف خبر داد و گفت: مقرر شد کمیته‌ای تخصصی برای در حوزه عفاف و حجاب تشکیل شود تا کارشناسان دستگاه‌ها درباره قانون، اجرا و ابلاغ آن بحث و تبادل نظر کنند، همچنین با توجه به حضور برخی نهاد‌های مرتبط با اصناف در شورا قرار شد، کمیته‌ای هم برای پی‌گیری دغدغه‌ها و مشکلات اصناف مانند مشکلات مالیاتی و صنفی تشکیل شود، البته این موضوع از وظایف ذاتی ما نیست اما در حد امکان برای حل مشکلات اصناف تلاش می‌کنیم تا آنها هم در برنامه‌های فرهنگی همراه ما باشند.

نماینده صدا و سیما غایب بود

سخنگوی ستاد احیای امر به معروف از غیبت نماینده صدا و سیما در جلسه خبر داد و گفت: متأسفانه صدا و سیما در حوزه فرهنگ‌سازی به شدت ضعیف عمل می‌کند و با توجه به ابلاغ قانون عفاف و حجاب در ادارات هنوز هیچ برنامه‌ای جهت معرفی قانون و رفع ابهامات و شبهات نداشته است. همچنین با توجه درخواست‌های مکرر، رسانه ملی تریبونی برای این کار در اختیار ستاد قرار نداده است.

صدا و سیما نماینده و دبیرش را در ستاد مشخص نکرده است

وی ادامه داد: صدا و سیما نماینده و دبیرش را در ستاد مشخص نکرده و پاسخ پیگیری‌های ما را هم نمی‌دهد. حتی در جایی نماینده صدا و سیما گفته بود ما دلیلی نمی‌بینیم که به کسی پاسخگو باشیم و نتیجه هم این می‌شود که در برنامه زنده کارشناس به نماز توهین می‌کند و مجری هم در برابر سخن او سکوت می‌کند.

رسانه ملی در اجرای قانون حجاب در ادارات هیچ همکاری نداشت

خانمحمدی از مکاتبه با رئیس رسانه ملی خبر داد و گفت: از ابتدای حضور آقای جبلی به ایشان نامه زدیم و خواهان همکاری و تعامل رسانه ملی در حوزه امر به معروف شدیم، درخواست ما تولید برنامه‌ برای فرهنگسازی و آموزش بود اما متأسفانه پاسخ ما را ندادند و در اجرای قانون عفاف و حجاب در ادارات هم رسانه ملی هیچ همکاری با نداشت و به همین دلیل شاهد بروز شایعات و اخبار کذب درباره این قانون بودیم.

اولویت اجرای قانون ادارات با بانک‌ها است

وی با بیان اینکه در موضوع اجرای قانون عفاف و حجاب در ادارات، اولویت اصلی بانک‌ها هستند، گفت: با توجه به اینکه بانک‌ها از جمله نهاد‌هایی هستند که مردم به صورت مستقیم با آنها درگیر هستند، اجرای قانون در بانک‌ها در اولویت است و در این راستا قانون ابلاغ شده و بازرسان‌ هم گزارش‌های مختلف، از جمله برخی تخلفات را هم ارائه کرده‌اند.

خانمحمدی ادامه داد: در موضوع بانک‌ها جا برای کار بسیار است، متأسفانه برخی بانک‌ها قبلاً خودشان در بخش‌نامه‌هایی آرایش و پوشش‌های نامطلوبی را برای کارمندان زن تعیین کرده‌ بودند و پوشش ناهنجار در برخی بانک‌ها به صورت عرف درآمده که همه این‌ها باید اصلاح شود.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر