کد خبر: 134285
A
سخنگوی حزب جمهوریت ایران اسلامی خبر داد:

بررسی «اعتراضات مردمی»، محور بحث آخرین جلسه دفتر سیاسی حزب جمهوریت

سخنگوی حزب جمهوریت ایران اسلامی گفت: جراحی اقتصادی در شرایط تحریم و رکود اقتصادی تنها ایرانیان را فقیرتر خواهد کرد.

بررسی «اعتراضات مردمی»، محور بحث آخرین جلسه دفتر سیاسی حزب جمهوریت

به گزارش دیده بان ایران؛ جلسه دفتر سیاسی این تشکل سیاسی با حضور نمایندگان حزبی از سراسر کشور جهت بررسی مسائل مهم سیاسی ایران و جهان، شامگاه شنبه به صورت مجازی و به ریاست حجت الاسلام رسول منتجب نیا، دبیرکل حزب جمهوریت، برگزار شد.
حمیدرضا کارگر سخنگوی حزب در خصوص موضوعات و تصمیمات این جلسه مهم حزبی عنوان کرد : سرعت تحولات و اتفاقات سیاسی در کشور و منطقه بقدری زیاد شده است که موضوعات متنوع سیاسی و اقتصادی در آخرین جلسه دفتر سیاسی به بحث و گفتگو گذاشته شد و با دستور دبیرکل مقرر شد دفاتر و شاخه های مختلف حزب بصورت تخصصی کلیه حوادث و اتفاقات را مرتب رصد کرده و همراه با طرح راه حل نتایج به دفتر سیاسی منتقل کنند.
وی افزود : طرح موسوم به جراحی اقتصادی که با حذف ارز ترجیحی آغاز شد و قراربود تنها به افزایش قیمت چهار کالای اساسی محدود شود، متاسفانه موج گسترده گرانی ها را در تمامی حوزه های اقتصادی به همراه داشت. نگرانی حزب جمهوریت در مورد عواقب خطرناک اینگونه طرحها در شرایط تحریم سنگین جهانی و رکود اقتصادی، بسیار جدی است.. از دیگر مباحث مهم و محوری مطرح شده در جلسه دفتر سیاسی این حزب، بررسی اعتراضات سراسری معلمان و بازنشستگان بعلت عدم تطابق رشد حقوق با افزایش کمرشکن تورم و سیر صعودی قیمتها تا ۴۰ و ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته و همچنین اعتراض بازاریان و کسبه به قوانین مالیاتی و افزایش نرخ دلار بود. از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه می توان به بررسی علل حوادث و سوانح تلخ و مرگبار ماه‌های اخیر که موجی از نارضایتی عمومی و اثبات ناکارآمدی مدیریتی در حوزه های مختلف بخصوص وجوه نظارتی را به همراه داشت و همچنین توقف کامل مذاکرات برجامی که با توجه به اقدامات متقابل هر دو طرف ، بیم اجماع جهانی و ارجاع مجدد پرونده ایران به شورای امنیت و صدور بیانیه و افزایش تحریم ها را بدنبال خواهد داشت، اشاره کرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: فعالیت و نقش آفرینی اپوزیسیون خارج کشور در اعتراضات، به دقت تحت رصد دفتر سیاسی حزب جمهوریت ایران اسلامی قرار دارد و مسئول روابط عمومی حزب، در این جلسه، گزارشی از آخرین تحرکات رسانه ای آنها و سطح اثرگذاریشان بر افکار عمومی را به سمع حاضران رساند.

کارگر تصریح کرد: بررسی استعفای قابل پیش بینی وزیر کار و لزوم رصد فعالیتهای مخرب ایشان در حوزه انتصابات مهم و کلیدی که در شرکتها و هولدینگ های بزرگ اقتصادی زیرمجموعه آن وزارتخانه، لزوم تغییرات اساسی در سطح وزارتخانه های اقتصادی دولت بخاطر عدم تحقق شعارها و وعده های انتخاباتی و ناکارآمدی مشهود در این حوزه مهم دولت ، از دیگر موارد مطرح شده در جلسه اخیر دفتر سیاسی حزب جمهوریت بود.
وی در پایان اظهار داشت: حزب جمهوریت ایران اسلامی که همواره بر حق قانونی احزاب در مطالبه گری حقوق ملت تاکید دارد ، تاسف عمیق خود را در کارشکنی های انجام شده در برگزاری نشست مهم و تاریخی خانه احزاب ایران به منظور بررسی قراردادهای مطرح شده فی‌مابین دولت ایران و چین و دولت ایران با روسیه که حساسیت های زیادی در بین مردم ایجاد کرده است را اعلام می دارد و پاسخگویی مسئولان وزارت کشور و وزارت امورخارجه را طلب می نماید و اعتقاد دارد که اینگونه برخوردها با احزاب دلسوز داخلی و به حاشیه و سکوت کشاندن فعالین سیاسی داخلی و وطن پرست و دلسوز ، قطعاً به سود نظام نخواهد بود.

منبع: پایگاه رسمی اطلاع رسانی حزب جمهوریت ایران اسلامی

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر