کد خبر: 134471
A

رئیسی: مؤسسات مالی که باعث تورم در کشور می‌شوند باید تعیین تکلیف شوند

رئیس دولت سیزدهم گفت: با اتکا به مصوبات قانونی، هر چه سریع‌تر آن دسته از مؤسسات اعتباری که با عملکرد ناسالم باعث رشد نقدینگی و تورم در کشور می‌شوند، ساماندهی و تعیین تکلیف شوند.

رئیسی: مؤسسات مالی که باعث تورم در کشور می‌شوند باید تعیین تکلیف شوند

به گزارش دیده بان ایران؛ در نشست ستاد هماهنگی اقتصادی که به ریاست آقای رئیسی برگزار شد، در ادامه پیگیری مطالبه رهبر معظم انقلاب درباره ساماندهی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، بانک مرکزی گزارشی از سیاست‌ها و برنامه‌های پیشنهادی برای ساماندهی نظام بانکی و ساماندهی مؤسسات اعتباری که عملکرد ناسالم و غیر سازنده دارند، ارائه کرد.

رئیس جمهور در این نشست، اظهار داشت: با اتکا به مصوبات قانونی، هر چه سریع‌تر آن دسته از مؤسسات اعتباری که با عملکرد ناسالم باعث رشد نقدینگی و تورم در کشور می‌شوند، ساماندهی و تعیین تکلیف شوند.

همچنین، بانک مرکزی گزارشی از کارهای تأثیرگذار در مدیریت بازار ارز که در روز‌های اخیر موجب آغاز روند کاهشی نرخ آن شده است، ارائه کرد.

این کارها با اختیارات مصوب شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه به بانک مرکزی، به منظور کنترل و مدیریت نرخ ارز انجام شده است.

در این نشست، مقرر شد که بانک مرکزی با همکاری قوه قضائیه و سایر نهاد‌های مربوط، به تلاش‌های خود برای مدیریت بازار ادامه دهد تا افزایش غیر واقعی نرخ ارز در بازار غیر رسمی، کاهش یابد و منطقی‌تر شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر