کد خبر: 134484
A

سردار غلامرضا سلیمانی: بسیج و سپاه به حوزه کشاورزی ورود کرده‌اند

رییس سازمان بسیج: امنیت غذایی برای ما یک موضوع حیاتی است و بر همین اساس بسیج و سپاه در کنار سایر دستگاه های مرتبط بیشترین توجه را به این عرصه حیاتی دارند.

سردار غلامرضا سلیمانی: بسیج و سپاه به حوزه کشاورزی ورود کرده‌اند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سردار غلامرضاسلیمانی روز چهارشنبه در مراسمی که به مناسبت روز سازمان بسیج جامعه کشاورزی در دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج برگزار شد، افزود: امروز شرایط برای دانش بنیان شدن بخش کشاورزی بسیار مهیا و ظرفیت های لازم را برای حل مسایل و مشکلات در این بخش داریم.

وی اضافه کرد: در واقع ظرفیت های لازم به جز آن میزانی که در مسیر نقش آفریمی محقق می شود را برای ایجاد یک حرکت بزرگ در بخش کشاورزی در کشور داریم.

سلیمانی با بیان اینکه نیازهایی در این بخش در ایران اسلامی، جهان اسلام و حتی دنیا در بخش کشاورزی وجود دارد اظهار داشت: از خرداد ماه سال گذشته که ملت ایران با حضور گسترده خود دولت مردمی را انتخاب کردند این شرایط برای توسعه و تحول در بخش های از جمله کشاورزی فراهم شده است.

وی تاکید کرد: دولت مردمی آیت الله رییسی در واقع شرایط لازم را برای ایجاد یک تحول به خصوص در عرصه کشاورزی و دانش بنیان شدن آن فراهم کرده است.

رییس سازمان بسیج مستضعفان کشور افزود: در کنار اقدامات دولت برای تحول در این بخش هدف این است که بسیجی عمومی شکل بگیرد و تمام ارکان اندیشه ورز در تحقق این مهم نیز حضور دارند.

سلیمانی با اشاره به اینکه می‌توان مجلس اندیشه ورز کشاورزی را تشکیل و در این رابطه محدودیتی وجود ندارد، خاطر نشان کرد: کارهایی که در گذشته می بایست انجام می شد و انجام نشد امروز وقت انجام دادن آن است و دیگر تاخیر جایز نیست.

وی در ادامه گفت: در واقع روش کار این است که ما طرح های اندیشه ورز، عالمانه و هوشمندانه از شرکت های دانش بنیان را آماده و به صورت مردم نهاد پیاده سازی کنیم.

سلیمانی افزود: به عنوان مثال با توجه به هزینه های زیادی که خرید بذر برای کشاورزان در بردارد، مسیرهای تولید داخلی برای تهیه بذرها در برخی از دانشکده ها آغاز که البته در حد ناچیزی است اما آغاز خوبی بوده است.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۴۵۰ میلیارد متر مکعب در سال میزان نزولات جوی ما است بیان داشت: از این میزان حدود ۱۲۰ میلیارد متر مکعب آن آب روان بوده و حدود ۸۵ درصد آب های استحصالی در بخش کشاورزی مصرف که حجم بالایی است.

وی ادامه داد: این در حالی است که اگر آب در کشور مدیریت شود اتفاقات بزرگی رقم خواهد خورد که در این مسیر بسیج کشاورزی کارهای علمی زیادی را در طول سال های گذشته انجام داده که سایر دستگاه ها می توان برای تحقق این مهم از این فعالیت های علمی بهره برداری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مذاکرات صورت گرفته با دولت برای تحول در بخش کشاورزی اشاره و افزود: در حال یک توافق بزرگ در ارتباط با محصولاتی از جمله گندم، جو، ذرت، کلزا و برنج با هدف بالا بردن سطح بهره وری در این محصولات و ۲۱ محصول مزیت دار دیگر هستیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفان کشور سامانه های لازم برای تحقق این مهم تعبیه شده تاکید کرد: با استقبال خوبی که کشاورزان از طرح های از این قبیل داشته اند در کنار ظرفیت های که وجود دارد می‌توان عملیات گسترده ای را در کشور آغاز کنیم.

سلیمانی با بیان اینکه اجرای این عملیات ها نیاز به پشتیبانی دولت دارد گفت: با مذاکرات صورت گرفته با وزارت جهاد کشاورزی در کنار بهره برداری از ظرفیت های کشور و کمک گرفتن از ظرفیت بسیج در متجلی کردن قدرت اقتصادی ملت ایران در بخش کشاورزی گام بر می داریم.

وی افزود: در برخی از استان های شاهد این هستیم که محصولاتی بیولوژیک برای مقابله با آفات تولید شده و در حالت تجاری سازی آن هستند.

رییس سازمان بسیج مستضعفان کشور در ادامه با بیان اینکه این سازمان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز با توجه به اهمیت بخش کشاورزی به آن ورود کرده‌اند، ادامه داد: چرا که امنیت غذایی برای ما یک موضوع حیاتی است و بر همین اساس بسیج و سپاه در کنار سایر دستگاه های مرتبط بیشترین توجه را به این عرصه حیاتی دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در بخشهای دام دامپروری و سایر موضوعات مرتبط با امنیت غذایی نیست این آمادگی را داریم طرح هایی را ارائه کنیم خاطرنشان کرد با وجود چنین ظرفیت‌های فراوانی در کشور وجود دارد میتوان با حرکتی مردم نهاد تحول بسیار بزرگی را در این حوزه رقم زد.

سلیمانی با بیان اینکه بسیج برای این مهم جدی است گفت برنامه هایی را در راستای کمک به دولت در این بخش ارائه داده که دولت مردمی و مجلس شورای اسلامی از طرح های مردم پایه ما حمایت کردند در واقع در طرح تحولی ما ملت ایران با یک بسیج پای کار خواهند آمد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر