کد خبر: 13450
A
"دیده بان ایران "گزارش می‌دهد:

هجمه‌های تمام نشدنی مخالفان دولت به «خواهر مری»/ از دروغ پردازی پیرامون یک بنیاد خیریه تا فاسد خواندن یک بیگناه/ وقتی بهبود کیفیت هوا، مخالفان دولت را عصبانی می کند!!!

مخالفان سیاسی دولت یازدهم یکی از اهرم های عناد ورزی خود را حمله و هجمه به سازمان محیط زیست قرار داده اند؛ دلایل و فحوای هجمه پراکنی هم چندان اهمیت ندارد؛ یک روز وارونگی دما بهانه است، روز دیگر مراودات اقتصادی پسر رئیس سازمان! از منظر مخالفانِ هم طرازِ معاند، مهم فشل کردن و اتهام زنی و هجمه پراکنی به دولتی هاست؛ موسوم انتخابات نزدیک است و این امور بسیار به کارشان می‌آید!!!

هجمه‌های تمام نشدنی مخالفان دولت به «خواهر مری»/ از دروغ پردازی پیرامون یک بنیاد خیریه تا فاسد خواندن یک بیگناه/ وقتی بهبود کیفیت هوا، مخالفان دولت را عصبانی می کند!!!

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، کیفیت هوای تهران و سایر کلانشهرهای کشور، در دو سه سال اخیر ارتقاء یافته است؛ اگر پایتخت نشینان در سال 92 تنها دو روز هوای پاک و 147 روز هوای سالم داشتند، این آمار در سال 95 به 11 روز هوای پاک و 193 روز هوای سالم رسیده است؛ با این همه اما مخالفان سیاسی دولت یازدهم یکی از اهرم های عناد ورزی خود را حمله و هجمه به سازمان محیط زیست قرار داده اند؛ دلایل و فحوای هجمه پراکنی هم چندان اهمیت ندارد؛ یک روز وارونگی دما بهانه است، روز دیگر مراودات اقتصادی پسر رئیس سازمان! از منظر مخالفانِ هم طرازِ معاند، مهم فشل کردن و اتهام زنی و هجمه پراکنی به دولتی هاست؛ موسوم انتخابات نزدیک است و این امور بسیار به کارشان می‌آید!!!

در سه سال و اندی که از عمر دولت تدبیر و امید می‌گذرد، سازمان محیط زیست از جمله سازمان‌هایی بوده است که در جبهه و پیشانی خبرسازی‌ها و اتهام پراکنی‌های مخالفان دولت قرار داشته است؛ «447»؛ این عدد نه چندان کوچک، تعداد خبرسازی های خبرگزاری فارس علیه معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست دولت یازدهم است؛ از رد شدن یا رد نشدنش از روی پرچم آمریکا تا ماجرای فعالیت اقتصادی پسرش، همه و همه در تیررس خبرگزاری مزبور است؛ البته نه برای کشف حقیقت که برای جعل واقعیت!

خبرگزاری مزبور به نمایندگی از مخالفان دولت، برای مقاصد و اغراض سیاسی‌اش، که تخریب و تخطئه دولت یازدهم و دولتمردان و دولت‌زنانش جزء لاینفک آن محسوب می‌شود، از هیچ حربه ای فروگذار نیست؛ حتی دروغ پردازی پیرامون یک بنیاد خیریه که کارش مساعدت و معاضدت  ایتام و زنان سرپرست خانوار است!   

 

*خبرسازی کذب پیرامون بنیادی که رئیس اش تصادفا مادر ابتکار است!

 

آنها در مهرماه سال جاری به دروغ مدعی تغییر کاربری زمین و ساختمان محل استقرار بنیاد زینب کبری (س) شدند؛ بنیادی که 37 سال است به یتیم نوازی و امور عام‌المنفعه مشغول است؛ اما از آنجاییکه ریاست این بنیاد بر عهده خانم «فاطمه برزگر» مادر خانم ابتکار است، مشمول دروغ پردازی خبرگزاری فارس و سایر اعوان و انصار رسانه ای‌اش قرار گرفت! نکته طنز ماجرا آنکه در همان ایام، بحث بذل و بخشش‌های نجومی املاک متعلق به بیت المال توسط شهرداری تهران به همقطارانش داغ بود؛ خبرگزاری مزبور که نسبت به زمینِ ساختمان یک بنیاد عام المنفعه حساسیت داشت در مقابل املاک به یغما رفته یا زبان به کام بسته بود و یا توجیه و تفسیر می‌کرد؛ چرا که عاملان و آمران املاک نجومی با این خبرگزاری قرابت جناحی و باندی دارند و پروژه ای را برای انتخابات 96 کلید زده‌اند! 

*فاسد خواندن پسر برای فشار به مادر!

 

دستمایه قرار دادن فعالیت اقتصادی پسر خانم ابتکار که طبق اسناد و شواهد، قانونی و به دور از هرگونه رانت و ویژه خواری است نیز اهرم دیگر فشار به وی در چند وقت اخیر بوده است؛ هجمه‌کنندگان باز هم با پیشقراولی رسانه‌هایی چون «فارس» و «وطن امروز» مدعی بودند که آقای «طه هاشمی» پسر خانم ابتکار، در یک شراکت میلیاردی مرتکب کلاه‌برداری شده است؛ آنها (رسانه‌های مخالف) افراد زیاده خواه و جائر را مالباخته جا زدند و چنین وانمود کردند که آقازاده ای به نام «طه هاشمی» با بهره گیری از نفوذ و قدرت والده اش، عده ای را سرکیسه کرده است! 

این رسانه‌ها  وقتی حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای معاون اول دستگاه قضا  در هفته جاری در حاشیه یک نشست تخصصی اعلام کرد که پرونده تشکیل شده ( پیرامون فعالیت اقتصادی پسر خانم ابتکار) دعوای شخصی بوده و فساد مالی نیست، تشت رسوایی‌شان از بام افتاد و کرکره هجمه پراکنی خود را البته به صورت موقت پایین کشیدند.

 

*هوای خوبی که حال مخالفان را خراب می‌کند!

هجمه‌پراکنی به سازمان محیط زیست به عنوان دستگاهی زیرمجموعه دولت، تنها به تخطئه رئیس آن منحصر نیست، بلکه حوزه فعالیت تخصصی این سازمان نیز هرازگاهی مورد هجوم رسانه‌ای و سیاسی مخالفان دولت قرار می‌گیرد؛ مخالفان( یا بهتر بگوییم معاندان دولت) پدیده طبیعی اینورژن یا وارونگی هوا را هر چند روز یکبار برجسته می‌کنند تا توپخانه سیاسی‌شان خالی از مهمات نماند؛ آنها البته به سبب عنادورزی سیاسی، چشمان خود را به افزایش تعداد روزهای هوای سالم و پاک بسته‌اند و نمی‌خواهند ببینند که با تدابیر و اقدامات دولت و سازمان محیط زیست، کیفیت هوا بهبود یافته چرا که ماده زیانباری به نام «مازوت» از سوخت نیروگاه ها حذف شده است؛استاندارد سازی و معاینه فنی خودروها سرسری گرفته نمی‌شود؛ شماره گذاری موتورسیکلت‌های آلاینده متوقف شده است.

آنها (مخالفان دولت) نمی خواهند بپذیرند که معجون و ملغمه دولت سابق برای تحریم بنزین که همان تولید و توزیع بنزین پتروشیمی‌‌ها بود، علاوه بر سرطانزا بودن و تهدید سلامت شهروندان، قدرت آلایندگی بسیاری داشت؛ حالا که با تدبیر دولت و سازمان محیط زیست، توزیع بنزین یورو 4 افزون گشته است، مخالفان دولت این موضوع را به منافع اقتصادی همسر فلان مسئول نسبت می‌دهند!    

همین چندی پیش بود که رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران طی مصاحبه ای اعلام کرد:4 سال قبل میزان گوگرد گازوئیل توزیعی، بسیار بالا بود. میزان گوگرد گازوئیل باید زیر ppm 50 باشد در حالی که گازوئیلی با میزان گوگرد ppm 8000 به مصرف اتوبوس‌ها‌ی‌ شرکت واحد و 10 هزار سرویس خودروهای گازوئیلی در سطح شهر می‌رسید. اقدام خوبی که طی سه سال گذشته در دولت یازدهم انجام شد گوگردزدایی از گازوئیل بود که ppm  8000 به زیر ppm  50 رسید.

گزارش از نیما صداقت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر