کد خبر: 134516
A

سلیمی نمین: سفرای ما پول می گیرند که از «جمهوری اسلامی» دفاع کنند اما این کار را نمی کنند

فعال سیاسی اصولگرا می گوید: هم‌اکنون مطالب دروغ بسیار فاجعه‌آمیزی علیه ملت ایران مطرح می‌شود و هیچ کدام از سفرای ما باکی ندارند، اینان پول می‌گیرند تا جواب بدهند.

سلیمی نمین: سفرای ما پول می گیرند که از «جمهوری اسلامی» دفاع کنند اما این کار را نمی کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ عباس سلیمی‌نمین پژوهشگر تاریخ معاصر و فعال سیاسی اصولگرا و نویسنده کتاب «نیم قرن تا ناکامی» که روز گذشته طی مراسمی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد، اظهار داشت: امروز مطالعه یک ضرورت است که متأسفانه از دستورکار روزمره ملت ما بسیار دور شده است. واقعیت‌ها یا باید توسط نسلی لمس شود و یا از طریق کتابت دریافت کند.
وی افزود: متأسفانه ما با نسلی مواجه هستیم که تحولات بسیار عظیم ملت ایران را درک و لمس نکرده و از طریق آثار مکتوب نیز نمی‌تواند ارتباط عمیقی داشته باشد. وظیفه اهل قلم است که با بکارگیری ابتکارات جدید، کار را برای خود سخت‌تر کند و شیوه‌هایی بیابد که مطالعه را به جامعه برگردانده و انگیزه‌مندی مطالعه را به‌گونه‌ای به وجود‌بیاورد.
مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: ما مطالبی را در جاده‌های یک‌سویه بیان کرده و فکر می‌کنیم که وظیفه‌مان را انجام داده‌ایم در حالی که برخی بی‌اعتنایی‌هایی که ناشی از مسائل حکومتی است، سخن ما را خیلی پذیرا نیستند. دفتر مطالعات ما سال‌هاست در این مسیر کار می‌کند تا شیوه‌هایی یافته و جاده دو سویه‌ای را به وجود بیاورد.
سلیمی‌نمین عنوان کرد: آرزوی ما این بود که بتوانیم سستی کسانی که پیشتاز معرفی ملت ایران در جهان هستند را تغییر بدهیم. بنده طی سفرهایی در دیدار با برخی سفرا و نیروهایی که پیش‌قراول مواجهه ایران با جهان امروز هستند یک نوع بی‌انگیزگی جدی برای دفاع از حقانیت ملت ایران را دیدم. به سازمان‌های مربوط پیشنهاد دادیم و متأسفانه هرگز همکاری نکردند؛ واقعا مظلومیت جدی بر ملت ایران طی این سال‌ها روا داشته شده، به‌دلیل اینکه کسانی که حقوق می‌گرفتند تا از ملت ایران دفاع کنند دفاع شایسته‌ای نداشتند. هم‌اکنون مطالب دروغ بسیار فاجعه‌آمیزی علیه ملت ایران مطرح می‌شود و هیچ کدام از سفرای ما باکی ندارند، اینان پول می‌گیرند تا جواب بدهند.
وی خاطر نشان کرد: امیدوارم سختی در ارتباط با کار پژوهش این کتاب که به جان خریدیم بتواند راهگشا باشد؛ یعنی اهل فکر وزارت خارجه ما را مجبور کنند که به حوزه فکر و اندیشه بیاید؛ چون قطعا سرریز این به ملت نیز بر می‌گردد. یعنی وقتی در سطح نخبگی توزیع فکر انجام دهید، طبیعی است که این مطلب به تدریج به ملت بر بازخواهد گشت و موجبات توانمندی ملت ایران را فراهم خواهد آورد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر