کد خبر: 134624
A

فریدون مجلسی دیپلمات سابق: ایران نمی تواند تا ابد با چنین تورمی با شعار دادن راه خود را ادامه دهد

فریدون مجلسی دیپلمات پیشین درباره پرونده هسته ای ایران: ما می دانیم که توانایی زدن وجود دارد اما این توانایی باید برای بازدارندگی باشد تا دیگران قدرت ما را ببینند و دست از سر ما بردارند اما این درست نیست که ما تا ابد به دنبال بازدارندگی باشیم و دچار چنین تورمی باشیم. امروز زمان آن فرا رسیده که با این قدرتی که داریم بتوانیم بدون اینکه مجبور به از دست دادن این ها بشویم به دنیا برگردیم و انتظار نداشته باشیم دنیا از ما تبعیت کند

فریدون مجلسی دیپلمات سابق: ایران نمی تواند تا ابد با چنین تورمی با شعار  دادن راه خود را ادامه دهد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ فریدون مجلسی دیپلمات پیشین درباره پرونده هسته ای ایران به شفقنا گفت: از دیدگاه برخی سیاسیون ایرانی مساله تازه در حال به نتیجه رسیدن است و ماجرایی بغرنج نیست. برجام لغو شده و عملا از بین رفته است. ایران به سمت تکمیل برنامه های هسته ای خود پیش می رود و طرف های مقابل نگران هستند و مقاومت می کنند و دست به اقداماتی می زنند و ما می بینیم که همه دست در دست هم و مقابل هم ایستاده اند. کسانیکه مایل هستند با جنگ مساله منافع برخی را حفظ کنند در حال کسب نتیجه هستند. ممکن است در این میان کسانی باشند که فکر کنند اینجا ایران است و ملت منافعی دارد و درآمدی دارد و باید درآمد های ایران صرف این کشور شود.

وی افزود: تنش آفرینی در خارج از مرزها وظیفه ایران نیست، ایران توانایی این کار را ندارد. عده ای آرمان های بلند پروازانه دارند و… همه مطالبی جالب هستند ولی باید دید آیا در توانشان است یا نه؟! روسیه نیز زمانی برای خود ماموریت کمونیست کردن جهان را در ذهن می پروراند ولی متاسفانه نتوانست و خود فروپاشید. از این رو امروز مساله و مشکل ما از نظر کسانی که عمری است تلاش کرده اند کار را به جنگ برسانند، مساله ای بغرنج نیست. شاهد هستید که برخی رسانه ها بلندگوی بخشی است که همیشه از برخورد حمایت کرده اند و همواره خواهان چنین روزی بودند و امروز شاید آن شرایط فراهم شده و این گروه از وضعیت پیش آمده استقبال می کنند. حال یا آن طرفی ها دروغ می گویند و بلوف می زنند و می ترساند یا محاصره ای ایجاد شده که در صورت زد و خورد متقابلا عمل خواهند کرد.

وی تصریح کرد: ما می دانیم که توانایی زدن وجود دارد اما این توانایی باید برای بازدارندگی باشد تا دیگران قدرت ما را ببینند و دست از سر ما بردارند اما این درست نیست که ما تا ابد به دنبال بازدارندگی باشیم و دچار چنین تورمی باشیم. امروز زمان آن فرا رسیده که با این قدرتی که داریم بتوانیم بدون اینکه مجبور به از دست دادن این ها بشویم به دنیا برگردیم و انتظار نداشته باشیم دنیا از ما تبعیت کند. ما در جغرافیای کره زمین کشوری با توانمندی های اندک هستیم. یک صدم دنیا را تشکیل می دهیم اما سهم ما در دنیا سه دهم صدم است. باید سعی کنیم از سه دهم صدم به یک درصد خودمان برسیم و در این شرایط بسیار هنر کرده ایم. گرفتن این موقعیت با جنگ، در توان ما نیست. برخی عقیده دارند ما این توانایی را داریم ولی من معتقدم که نه، نداریم.  سیاست های آن ها هم آنقدر آشکار است و ضدیتشان با ما پنهان نیست و یقینا در صورت شروع جنگ از زدن بمب اتم هم خودداری نخواهند کرد. بنابراین عاقلانه این است که به زندگی خودمان بپیوندیم و از اختلاف و اختلاف در زیر پوشش این شعار ها خودداری کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر