کد خبر: 13463
A
رییس قوه قضاییه:

قوه قضاییه در سال‌های گذشته مسیر پرتلاطمی داشته است

رییس قوه قضاییه گفت: ما مسئولان قوه قضاییه آنچه که در توان داریم برای رسیدن به اهداف به میان آوردیم، مخصوصا در برخورد با مفسدان اقتصادی، تامین آزادی های مشروع، احیای حقوق عامه، گسترش عدالت و رسیدگی متقن به دعاوی و تظلم‌خواهی.

قوه قضاییه در سال‌های گذشته مسیر پرتلاطمی داشته است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، آیت‌الله آملی‌لاریجانی با حضور در حرم امام راحل، گفت: ما می‌دانیم که انقلاب اسلامی یک انقلاب بی‌بدیلی است که با رهبری‌های امام راحل در 38 سال پیش و با ایثار ایثارگران پدید آمد و انقلابی که در شرق و غرب عالم بدیلی نداشت و شاخصه این انقلاب مردم سالاری و اسلامیت است.

وی ادامه داد: در چارچوب این نظام که منادی انقلاب و بشریت است برای قوه قضاییه وظایف خطیری ترسیم کرده از جمله گسترش عدالت و احیای حقوق عامه و رسیدگی به دعاوی مظلومان و تعقیب مجرمین؛ لذا قوه قضاییه برحسب آنچه که در قانون آمده و آنچه که امام تعریف کردند وظایف زیادی در احقاق حقوق و تعقیب مجرمین و برخورد با مفسدین و پیشگیری از جرم دارد.

رییس قوه قضاییه اظهار کرد: ما در این روز عزیز و در جمع مسئولان عالی قضایی با امام راحل و آرمان‌های ایشان تجدیدمیثاق می‌کنیم و می دانیم رسیدن به قله نهایی نیاز به تلاش بیشتر و ایثار همه مسئولان دارد.

آملی‌لاریجانی گفت: ما مسئولان قوه قضاییه آنچه که در توان داریم برای رسیدن به این اهداف به میان آوردیم، مخصوصا در برخورد با مفسدان اقتصادی، تامین آزادی های مشروع، احیای حقوق عامه و گسترش عدالت و رسیدگی متقن به دعاوی و تظلم خواهی.

وی گفت: طبیعتا محدودیت هایی در قوه قضاییه داریم و تلاش مسئولان این است که در همین چارچوب و در حد مقدورات بتوانیم مشکلات را مرتفع  کنیم.

رییس قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه در طول سال های گذشته مسیر پرتلاطمی داشته و امروز مفتخریم که در چارچوب قوانین عمل می کنیم.

وی افزود: ما با آرمان های امام تجدیدمیثاق می کنیم که بتوانیم رضایت مردم و اهداف انقلاب را برآورده کنیم. ارشادات رهبری و حمایت های ایشان در این مسیر کارساز بوده است و از ایشان تشکر می کنیم، همچنین از یادگار امام تشکر می کنیم که وقتی را به این جمع  اختصاص داد.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر