کد خبر: 13490
A
وزیر کشور:

تغییرات اجتماعی جدی است/ قطعا در برابر این مسائل نمی‌توانیم مقاومت کنیم

عبدالرضا رحمانی‌فضلی گفت: تغییرات به قدری سریع است که نمی‌توانیم مقابل آنان بایستیم، امروز بیست میلیون نفر از جوانان از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند که اطلاعات را در کسری از ثانیه دریافت می‌کنند.

 تغییرات اجتماعی جدی است/ قطعا در برابر این مسائل نمی‌توانیم مقاومت  کنیم

عبدالرضا رحمانی‌فضلی در همایش تجلیل از خیرین حوزه علمیه خواهران عنوان کرد: خوشحال هستم که در این جمع قرار دارم، ایام دهه فجر را تبریک می‌گویم و یاد امام و شهدا را گرامی می‌دارم. با توجه به ظرفیت‌های عظیمی که حوزه‌های علمیه دارند می‌توان چاره‌ای برای آسیب‌های اجتماعی اندیشید.

او افزود: مقام معظم رهبری سه مساله را مطرح کردند، نخست تهاجم فرهنگی بود. در سال‌هایی که بحث شبکه‌های اجتماعی و ماهواره ضعیف بود ایشان ابراز نگرانی کردند، الان همه نسبت به این موضوع معترف هستند که این تغییرات اجتماعی جدی است و ما قطعا در برابر این مسائل مقاومتی نمی‌توانیم کنیم اما می‌توانیم مدیریت کنیم. دنیای غرب امروز اگر برنامه‌ریزی نشود دچار خسران می‌شویم و واقعا هم درست است. تغییرات به قدری سریع است که نمی‌توانیم مقابل آنان بایستیم، امروز بیست میلیون نفر از جوانان از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند که اطلاعات را در کسری از ثانیه دریافت می‌کنند.

رحمانی‌فضلی ادامه داد: رهبری موضوع سبک زندگی را مطرح کردند و گفتند ما برای اینکه مردم را واکسینه کنیم باید سبک زندگی اجتماعی خودمان را تقویت کنیم. مساله حساس دیگر آسیب‌های اجتماعی است که محصول تهاجم فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی و سبک زندگی است که خروجی آن آسیب اجتماعی است، ما ماموریتی در وزارت کشور پیدا کردیم و یک مرکز رصد اجتماعی تاسیس کردیم زیرا جایی وجود ندارد که مسائل اجتماعی را رصد کند که با این مرکز، آمارها جمع کردیم و به خدمت رهبری بردیم و ایشان دستور پیگیری دادند و فرمان دادند تمامی سران قوا و نهادها حضورشان برسند.

وزیر کشور تاکید کرد: در وزارت کشور بعداز دستور ایشان اقدامات را آغاز کردیم. رهبری پنج اولویت را مشخص کردند، اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، مناطق بحران، مواد مخدر. گفتند باید یک سازمان اجتماعی و یک شورای اجتماعی تشکیل شود که ما مطابق دستور رهبری این کار را انجام دادیم.

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: بودجه و اعتبارتی تعیین کردند و دولت هم پذیرفت و بعد از انجام اقدامات خدمت رهبری رسیدیم که ایشان گفتند خرسند هستم. اما این بدان معنی نیست که اقدامات کافی است. ایشان تاکید کردند کار باید فوق‌العاده باشد. ما نمی‌توانیم با آسیب‌های اجتماعی دولتی و رسمی برخورد کنیم باید از وقوع این آسیب‌ها پیشگیری کنیم.

 

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر