کد خبر: 134990
A

روابط انگلیس با اسرائیل با قدرت ادامه می‌ یابد

وزیر امور خارجه انگلیس ضمن تبریک به نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی تصریح کرد که روابط لندن و تل‌آویو با قدرت ادامه می‌یابد.

 روابط انگلیس با اسرائیل با قدرت ادامه می‌ یابد

به گزارش دیده بان ایران: «لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس امروز در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، ضمن تبریک به «یائیر لاپید» بعنوان نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی بر تعهد بریتانیا در قبال تل‌آویو تأکید کرد.

وی در این پیام نوشت: «مشتاق همکاری با دوست خوبم یائیر لاپید هستم که بعنوان چهاردهمین نخست‌وزیر اسرائیل برگزیده شده است».

تراس در ادامه با تأکید بر لزوم همکاری لندن-تل‌آویو نوشت: «روابط انگلیس-اسرائیل از استحکام به استحکام ادامه پیدا می‌کند و رفاه را به همراه می‌آورد و امنیت را برای هر دو کشور حفظ می‌کند».

اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست)، ظهر روز گذشته (پنجشنبه)، به انحلال این پارلمان رأی مثبت دادند.

طبق گزارش رسانه‌های عبری، نمایندگان صهیونیست در قرائت دوم و سوم نیز با انحلال پارلمان این رژیم موافقت کرده‌اند و «یائیر لاپید» به عنوان نخست‌وزیر پیشبرد امور در اراضی اشغالی انتخاب شد.

بر اساس تصمیم پارلمان، اول ماه نوامبر (دهم آبان ماه)، به عنوان زمان برگزاری انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی تعیین شد. بدین ترتیب، روز گذشته، بیست‌وچهارمین پارلمان رژیم صهیونیستی رسماً منحل شد و تل‌آویو به سوی پنجمین انتخابات پارلمانی طی سه سال و نیم گذشته حرکت کرد.

پایگاه خبری العهد لبنان با انتشار گزارشی با این مسئله پرداخت و نوشت، نفتالی بنت نخست وزیر صهیونیستها روز گذشته گفت که قصد ندارد برای انتخابات مجددا نامزد شود. البته قرار بوده است که لاپید در آگوست 2023 نخست وزیر این رژیم شود، ولی پس از انحلال کنست، حالا به عنوان جایگزین نخست وزیر مشغول به کار خواهد شد.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر