کد خبر: 13502
A
دیدار نمایندگان زن مجلس با کانون ملی زنان بازرگان ایران

ذوالقدر: درصدد ایجاد بانک زنان فعال در حوزه کارآفرینی و بازرگانی هستیم

یک عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از نشست امروز جمعی از اعضای این فراکسیون با کانون ملی زنان بازرگان ایران خبر داد و گفت که با تشکیل دبیرخانه‌ای بین مجلس و این کانون تعامل طرفین افزایش می‌یابد.

 ذوالقدر: درصدد ایجاد بانک زنان فعال در حوزه کارآفرینی و بازرگانی هستیم

سیده فاطمه ذوالقدر اظهار کرد: اعضاء فراکسیون زنان مجلس امروز با رئیس کانون ملی زنان بازرگان ایران و فعالین زن در حوزه بازرگانی دیدار و گفت‌وگو کردند. این کانون از سال ۱۳۹۱ برای زنان بازرگان تاسیس  شده و رسما کار خود را آغاز کرده و تا کنون در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی و توسعه کارآفرینی اقدامات خوبی انجام داده است.

وی افزود: این کانون همچنین اتاق فکری متشکل از آقایان دارد که دغدغه‌های اشتغال بررسی کرده، کسب و کار جدید راه می اندازد و در پی توسعه کارآفرینی برای نسل آینده با اولویت کارافرینی زنان است. این کانون ۱۶ شعبه استانی و بیش از ۶۰۰ عضو دارد و درخواست تعامل با نمایندگان را دارند.

ذوالقدر با اشاره به طرح اهمیت کارآفرینی زنان و استفاده از توانمندی آن‌ها در حوزه اقتصادی تصریح کرد: ما نیازمند مشارکت فعال زنان در حوزه اقتصاد کارآفرینی هستیم و معتقدیم باید معایب و موانع کسب‌وکار برداشته شود و راه‌ برای توسعه کارآفرینی هموار شود. همچنین کمبود منابع مالی از طریق تشکیل تعاونی‌ها و انجام کار مشارکتی قابل حل است و نمایندگان نیز از این اقدام حمایت می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس از تشکیل دبیرخانه‌ای بین مجلس و کانون ملی زنان بازرگان ایران خبر داد و گفت: قرار است خانم سیده ‌فاطمه حسینی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده این فراکسیون در این دبیرخانه حضور داشته باشد تا تعامل و ارتباط مستمری با این بخش وجود داشته باشد تا بتوانیم راه‌کارهای مفیدی برای کسب‌وکار زنان پیدا کنیم و همچنین درجهت تسهیل قوانین و ایجاد بانک زنان فعال در حوزه کارآفرینی و بازرگانی برای شناسایی زنان این حوزه اقدام کنیم.

به گفته ذوالقدر در پایان این نشست پروانه سلحشوری به عنوان رئیس فراکسیون زنان توضیحاتی را درباره عملکرد این فراکسیون و مصوبات برنامه ششم در حوزه زنان ارائه و تاکید کرد که طرح بازنشستگی ۲۰ ساله زنان یک امر اختیاری است و به معنی دور کردن زنان از صحنه جامعه و اقتصاد نیست.


منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر