کد خبر: 13507
A
معاون حقوقی رئیس جمهور: ظاهر و باطن آیت الله یکی بود

انصاری: پیشنهاد دادم فرودگاه‌ کرمان به نام آیت الله هاشمی تغییرکند

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: یکی از ویژگی‌های مهم هاشمی، ظاهر و باطن یکی او بود. / به وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد دادم تا فرودگاه‌ کرمان را به نام هاشمی تغییر دهد.

انصاری: پیشنهاد دادم فرودگاه‌ کرمان به نام آیت الله هاشمی تغییرکند

مجید انصاری که در مراسم گرامی‌داشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که به همت انجمن حمایت از توسعه استان کرمان و کرمانی‌های مقیم تهران در ساختمان روزنامه اطلاعات برگزار شد، با گرامی داشت یاد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، شهدای انقلاب و شهدای حادثه پلاسکو، اظهار کرد: درباره نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی چه قبل و چه بعد از انقلاب، زیاد گفته شده است. هرچند که از این به بعد هم بیشتر از زوایای پنهان شخصیتی ایشان می‌شنویم. شخصیت‌های بزرگ تاریخی این چنین هستند که تا زمان حیاتشان که به دلیل بزرگواری‌ آن‌ها و چه به دلایل دیگر نمی‌توان از آن‌ها سخن گفت اما بعد از فوتشان همه از سجایای اخلاقی آن‌ها حرف می‌زدند. این موضوع در مورد انبیا و اولیا بیشتر از همه نمایان بوده است.

وی ادامه داد: همچنین مخالفان و بدخواهان آن‌ها هم وقتی احساس می کنند که دیگر خطری از جانب آن مقام به آن‌ها نمی‌رسد، از حقایق صحبت می‌کنند. غبارها آرام آرام فرو می‌نشیند و انصاف به جای فضای بی انصافی می‌آید.

معاون حقوقی رئیس جمهور یادآور شد: قرآن داستان‌های تاریخی را برای ما طوری بیان می‌کند که از آن‌ها درس بگیریم. تاریخ بدون نگاه درس آموز جز یک قبرستان بی‌اثر نخواهد بود. آیه‌ای در قرآن هست که می‌گوید یکی از ویژگی‌های افراد مورد پسند خدا ثبات قدم در این جهان و آن جهان است. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از ابتدای طلبگی تا آخرین روز زندگی‌اش این ثبات قدم را داشت.

وی ادامه داد: هاشمی دو رو نبود. هرچه بود ظاهر و باطنش یکی بود. ظاهر و باطنی نورانی داشت.

انصاری گفت: افسوس که امسال دو نفر از یاران امام خمینی، آیت‌الله موسوی اردبیلی و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را از دست دادیم. از آن منظومه حالا یک قمر بیشتر نمانده است. امیدوارم که‌ قدردان حضور مقام معظم رهبری باشیم.

وی در بخش دیگری از این سخنرانی با اشاره به نزدیکی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به امام خمینی از زمان نوجوانی و طلبگی ایشان گفت: هاشمی همواره در راه امام خمینی ثابت قدم بوده است. قولش به امام هیچگاه متزلزل نشد. هرگاه به زندان می‌افتاد و شکنجه می‌شد از قبل آب‌دیده‌تر و قوی‌تر می‌شد. با وجود علاقه و عاطفه شدیدش به همسر و فرزندانش، هیچ‌گاه به خاطر آن‌ها دست از مبارزه نکشید.

وی با بیان فرازهایی از نهج‌البلاغه امیرالمومنین که به مالک اشتر اشاره کرده بود، تصریح کرد: هاشمی هم مانند مالک اشتر یک سر و گردن از همه قله‌ها رفیع‌تر بود. حقیقتا هاشمی برای امام خمینی همچون مالک اشتر برای امام علی(ع) بود. همه می‌دانند که او چه نقش های مهمی را برای انقلاب بر عهده گرفت.

معاون حقوقی رئیس جمهور همچنین اظهار کرد: تجلیل از هاشمی یعنی آرمان‌ها و آروزهای او ادامه پیدا کند. او برای نظام و مردم سرافرازی، توسعه، استحکام، وحدت، همدلی، هماهنگی و برای مدیریت کشور تعقل و اعتدال را می‌طلبید. خاطرم هست که هر زمان در مجمع تشخیص مصلحت نظام از جهان اسلام بحث می‌شد عمیقا به خاطر اختلافاتی که ایجاد شده اظهار ناراحتی می‌کردند.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت وحدت میان همه نیروهای انقلاب اسلامی گفت: همه انقلابی‌ها پیش از انقلاب با هم به زندان می‌رفتند، مخفی می‌شدند و برای پیروزی انقلاب تلاش می‌کردند. بعد از انقلاب از روی اخلاص مسئولیت‌هایی را پذیرفتند. بعدها بر اساس اختلاف سلیقه، رقابت‌هایی ایجاد شد و جناح‌های مرسوم به اصلاح طلب و اصول گرا شکل گرفت. کسی هم مخالف رقابت‌های سالم نبود.

وی افزود: بعد از امام دشمنان فکر می‌کردند که در ایران جنگ قدرت شکل می‌گیرد. اما آیت‌الله هاشمی رهبر را انتخاب کرده و از ایشان حمایت کردند. خدارا شکر که رهبری در میان ما هستند و من امیدوارم که خدا وجود ایشان را تا ظهور امام زمان حفظ کند.

معاون حقوقی رئیس جمهوری در بخشی از این سخنرانی یادآور شد: امروز فعالان سیاسی نسل‌های سوم و چهارم هیچ فعالیت مشترکی با هم ندارند. زیر یک سقف نمی‌نشینند و راجع به مشترکات بحث و همکاری نمی‌کنند. تصویر این گروه یا آن گروه را رسانه‌ها و سوء‌برداشت‌ها می ‌سازد. اطلاعاتشان از یکدیگر بعضا از طرف دشمن می‌آید. یکی آن‌ یکی را ضدانقلاب و آن‌یکی مقابلش را عقب‌مانده و داعشی می‌خواند. سوال این است که اگر خدایی ناکرده برای کشور مشکلی ایجاد شود، این دو گروه چگونه با هم مشکل را حل می‌کنند؟ نگاه من نگاه جناحی نیست بلکه فقط احساس خطر کردم.

انصاری افزود: نسل‌های جوان باید با کمک بزرگ‌ترها با یکدیگر حرف بزنند. چرا پای تابوت بزرگان اشک حصرت بریزیم. من عقیده دارم که تکلیف عینی ما این است تا قدمی برای نزدیکی این جوانان برداریم.

 در بخش دیگری از این مراسم، انصاری یادآور شد که از دست دادن هاشمی از دست دادن فرصتی بزرگ برای انقلاب است.

وی همچنین گفت: چرا مراکز انقلابی، سایت‌ها و مطبوعات وابسته به انقلاب به تخریب و گناه‌آلوده می‌شوند. چرا فرصت سوزی می‌کنیم. چه وقت‌هایی که رئیس جمهور و بزرگان باید پاسخگوی تخریب‌های بی‌اساس باشند. من امیدوار هستم که با فضای عاطفی که بعد از رحلت آیت الله ایجاد شده است بیش از هر زمان دیگر به وحدت و توحید دست‌ یابیم. چرا که امام خمینی (ره) ما را به وحدت دعوت می‌کردند.

انصاری در پایان گفت: به وزیر راه و شهرسازی آقای آخوندی پیشنهاد دادم تا به رسم یادبود، فرودگاه کرمان را به نام فرودگاه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تغییر دهد. در همه جای دنیا رسم است که فرودگاه‌ها را به نام شخصیت‌های بزرگ نام‌گذاری می‌کنند تا دیگر افراد دنیا هم آن‌ها را بشناسد. از سوی دیگر به خاندان هاشمی هم پینشهاد می‌کنم که نهاد یا ساختاری را برای ترویج اندیشه و آثار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را اختصاص دهند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر