کد خبر: 135093
A

«وحید حقانیان» کجاست؟

بیانیه انتخاباتی حقانیان و واکنش یک رسانه نزدیک به سپاه و دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب به بیانیه مزبور، حامل چه پیامی می‌تواند باشد؟ آیا حقانیان از دفتر رهبری خارج شده است؟ آیا او کماکان در دفتر رهبری است اما دیگر اختیارات گسترده و بسط ید سابق را ندارد؟

«وحید حقانیان» کجاست؟

به گزارش دیده بان ایران، وحید حقانیان، چهره نام آشنای دفتر رهبری که از او با عنوان سردار وحید یاد می‌شود، این روزها در سطر اخبار محافل سیاسی و رسانه ای است؛ علت این امر، یادداشتی است که او تحت عنوان «تحلیل آرایش حضور کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم» منتشر کرد و در آن از سه کاندیدای باقی مانده در عرصه رقابت با ابراهیم رئیسی تقدیر کرد و تلویحاً عدم انصراف این سه کاندیدا را موجب جلوگیری از فرمایشی معرفی شدن انتخابات ریاست جمهوری کشور دانست! این یادداشت وحید حقانیان با واکنش یک خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران همراه شد؛ این خبرگزاری که در سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی گفته می‌شود به واسطه مؤسسش یعنی حمیدرضا مقدم‌فر، دارای پیوند با مجموعه حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری نیز می‌باشد، در یادداشت خود اقدام وحید حقانیان را یک «حرکت خسارت‌بار» توصیف کرد و گفت او تنها زمانی که «اعلام نماید از دفتر معظم‌له خارج شده»، امکان انتشار تحلیل‌های خود را داراست.

خبرگزاری مزبور در یادداشت خود علیه حقانیان،‌ تصریح کرد که بیانیه او منجر شده که «خنّاسان و مغرضان» انتقام «مشارکت معنادار مردم» را با «طرح اتهام مهندسی انتخابات» بگیرند و از او خواست که «هرچه سریعتر درباره این شبهه‌افکنی‌ها روشنگری کند.»

اما بیانیه انتخاباتی حقانیان و واکنش یک رسانه نزدیک به سپاه و دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب به بیانیه مزبور، حامل چه پیامی می‌تواند باشد؟ آیا حقانیان از دفتر رهبری خارج شده است؟ آیا او کماکان در دفتر رهبری است اما دیگر اختیارات گسترده و بسط ید سابق را ندارد؟

حقانیان پیش‌تر از اعضای ارشد دفتر رهبری محسوب می شد؛ تا جاییکه در تمام سفرهای رهبر انقلاب، ایشان را همراهی می‌کرد و در تمام نمایه‌های تصویری، در کادری حضور داشت که چهره رهبری به نمایش درمی‌آمد؛ حتی زمانیکه برای تنفیذ ریاست جمهوری دهم، هاشمی رفسنجانی حاضر نشد در کنار احمدی نژاد قرار گیرد، حقانیان این مسئولیت را ایفا کرد. در روزهای انتخابات نیز در موعد اخذ رأی از رهبر انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) این وحید حقانیان بود که در کنار حجت‌الاسلام و المسلمین گلپایگانی، رهبر انقلاب را مشایعت می‌کرد؛ اما دیگر از این ظهور و بروز او در کنار رهبری خبری نیست؛ در روز ۲۸ خرداد نیز هنگام ورود رهبر انقلاب به محل استقرار صندوق های اخذ رأی، حقانیان مشاهده نشد.
 

 

علی‌ایحال، از ظواهر امر چنین برمی‌آید که وحید حقانیان مرد متنفذ سال های قبل دفتر رهبر انقلاب، یا از این دفتر رفته است و یا نقشش در آن بسیار کمرنگ شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر