کد خبر: 135217
A

نماینده مجلس: عربستان باید در رفتار خود تجدیدنظر کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: عربستان تحت تأثیر لابی‌های صهیونیستی و آمریکایی با ایران رابطه ضعیفی دارد که باید در رفتار خود تجدیدنظر کند.

نماینده مجلس: عربستان باید در رفتار خود تجدیدنظر کند

به گزارش دیده بان ایران؛ شهریار حیدری  با اشاره به افزایش سطح تعاملات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه و منطقه، اظهار داشت: دنیای امروز مانند زنجیر به یکدیگر وصل است و کشوری می‌تواند موفق باشد که ارتباط دیپلماتیک و دیپلماسی قوی‌تری داشته باشد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ارتباط با همسایگان از نگاه اقتصادی، امنیتی و وحدت منطقه برای ما اولویت دارد. ما همیشه باید ارتباط با کشورهای همسایه را در اولویت قرار دهیم که خوشبختانه دولت سیزدهم در این راستا به خوبی عمل کرده و حرکت می‌کند.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: دولت سیزدهم از زمانی که آغاز به کار کرده است، اولویت گذاری بسیار خوبی در ارتباط با کشورهای جهان داشته است. سفرهای رئیس جمهور به کشورهای منطقه و همسایه بسیار قابل توجه بوده و تأثیرات خوبی داشته است. سفرهای آینده رئیس جمهور هم با همین نگاه یعنی تقویت روابط با کشورهای همسایه و منطقه است.

وی ادامه داد: تفاهم نامه‌هایی که با حضور رؤسای جمهور کشورهای مختلف با ایران امضا می‌شود، بسیار مهم است. دولت سیزدهم فقط نگاه به غرب ندارد و ما با همه کشورهایی که با ایران رابطه دوستانه داشته باشند، ارتباط برقرار می‌کنیم. البته اولویت ما ارتباط با کشورهای همسایه و منطقه است که راهبرد بسیار خوبی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عامل اصلی خنثی‌سازی تحریم‌ها، عامل جغرافیایی است. سرزمین جمهوری اسلامی ایران به جهت دسترسی به آب‌های آزاد و داشتن همسایگان زیاد ظرفیت بسیار خوبی دارد و ایران بعد از چین و روسیه سومین کشور در جهان به لحاظ تعدد همسایگان است.

وی ادامه داد: این شرایط می‌تواند در دور زدن تحریم‌ها مؤثر باشد و عقل، منطق و اصول دیپلماسی حکم می‌کند که ما با کشورهای همسایه که پیوستگی جغرافیایی با ما دارند و همچنین ارتباط دوستانه به لحاظ فرهنگی و اجتماعی و اشتراکات سیاسی، مذهبی و قومی داریم، ارتباط بیشتری داشته باشیم. اولویت گذاری دولت در نگاه به همسایگان تاکنون بسیار خوب بوده است.

حیدری بیان کرد: ما تمایل داریم که نهایت ارتباط خود را با همه کشورهای دنیا داشته باشیم و ما با کشورهای اروپایی هم رابطه خصمانه نداریم اما چند کشور هستند که تحت تأثیر لابی‌های صهیونیستی و آمریکایی هستند و رابطه آن‌ها با ایران ضعیف است که عربستان سعودی اینگونه است.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتظار است که این کشورها در رفتار خود تجدید نظر کنند و با نگاه و رویکردی که جمهوری اسلامی ایران به وحدت منطقه و اصول دیپلماسی و عامل امنیت دارد، بهتر است کشورهای منطقه با یکدیگر همراه باشند و وحدت داشته باشند. اگر اینگونه باشد، قطعاً می‌تواند به امنیت پایدار منطقه کمک کند و کشورهای منطقه نباید به دنبال امنیت شکننده و پوشالی باشند که آمریکا و رژیم صهیونیستی ادعا می‌کنند برای منطقه ما ایجاد خواهند کرد.

منبع: افکار

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر