کد خبر: 135340
A

سبد سهمیه اینترنت رایگان چیست؟/ سخنگوی دولت: خبر خوش امروز را وزارت ارتباطات منتشر کرد

سخنگوی دولت گفت: خبر خوش امروز را وزارت ارتباطات منتشر کرد در حوزه تخصیص سهمیه اینترنت به دهک‌های پایین جامعه که با مراجعه بزرگواران به سامانه مربوطه می‌توانند از این سهمیه اینترنتی استفاده کنند.

سبد سهمیه اینترنت رایگان چیست؟/ سخنگوی دولت: خبر خوش امروز را وزارت ارتباطات منتشر کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ علی بهادری جهرمی در پایان جلسههیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: خبر خوش امروز این است که تسهیل و تسریع در اعطای وام ازدواج داشتیم.

سخنگوی دولت ادامه داد: پس از دستور رئیس‌جمهور که انتهای هفته پیش صادر شد، ظرف ۴۸ ساعت، بخشنامه‌های مربوطه صادر شد به گونه‌ای که مطابق با بخشنامه بانک مرکزی همه بانک‌ها مکلفند نهایتا ۱۰ روز پس از تکمیل مدارک لازم که زوجین جوان تازه ازدواج کرده در اختیار بانک‌ها قرار دادند، وام ازدواج را پرداخت کنند و هرگونه تاخیر در این زمان تخلف قلمداد خواهد شد و از سوی مراجع مربوطه به بانک مرکزی اعلام شده است جهت مراجعه و ثبت شکایت چه الکترونیکی چه تلفنی چه اقداماتی لازم است صورت گیرد، البته ان‌شاالله این سقف زمانی از سوی شعب بانک هم رعایت خواهد شد تا ان‌شاالله کار به شکایت و نظارت بانک مرکزی نخواهد برسد.

 بهادری جهرمی افزود: خبرهای خوش دیگر را در زمینه برخی افتتاح‌ها در مجموعه‌های درمانی و بیمارستانی به ویژه در برخی از استان‌های محروم داشتیم البته خبرهای خوش افتتاح تمام نشده ما طی دو سه هفته آتی و در این ایام عید خبرهای خوش افتتاح پروژه‌های دیگری از جمله پروژه‌های بیمارستانی را خواهیم داشت.

وی افزود: خبر خوش امروز را وزارت ارتباطات منتشر کرد در حوزه تخصیص سهمیه اینترنت به دهک‌های پایین جامعه که با مراجعه بزرگواران به سامانه مربوطه می‌توانند از این سهمیه اینترنتی استفاده کنند.

سخنگوی دولت ادامه داد: واقعه خوبی که دیروز در همین ساختمان دولت اتفاق افتاد، انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت نفت به عنوان یک صنعت پیشران اقتصادی با شیوه‌های جدید است که دولت این روند را در پیش گرفته با مشارکت مجموعه‌های بانک‌ها و هلدینگ‌ها و مجموعه‌های اقتصادی این کار را  انجام دهد که کمک به هدایت نقدینگی می‌کند و طبیعتاً کاهش آثار تورمی را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: این دومین پروژه کلان از مدل جدید سرمایه‌گذاری دولت است. در گذشته هم یک سرمایه‌گذاری ۱۷ میلیارد دلاری حدود ۳ ساله با مشارکت بخشی از فعالان حوزه صنعت و معدن انجام شده بود. در دهه فجر سال گذشته هم در حوزه نفت مشابه همان را داشتیم که ۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شد، این عدد یعنی بالغ بر ۶۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری که با هدایت و حمایت دولت و مدیریت دولت به منظور ساماندهی فعالیت‌های اقتصادی پیشران اقتصادی و هدایت آنها به سمت حوزه‌های مولد که هم آثار مخرب برخی عملکردهای اقتصادی مثلاً مجموعه‌های بانک‌های برخی از اجتماعی اقتصادی کاهش پیدا می‌کند و هم کمک جدی به رشد اقتصادی می‌کند ان‌شاالله این توفیق در همین دو پروژه محدود نخواهد شد و این مسیر هم که از جمله نوآوری‌های دولت در حوزه سرمایه‌گذاری و هدایت نقدینگی است، با سرعت در پیش خواهد رفت.

بهادری جهرمی با اشاره به این که  لایحه اصلاح برخی مواد قانون بودجه ۱۴۰۱ به مجلس ارسال خواهد شد، گفت: دولت در این لایحه برخی از مفادی که آثار تورمی دارد را در قالب درخواست برای مجلس ارسال خواهد کرد. از طرف دیگر افزایش پلکانی حقوق کارکنان دولت با افزایش ۳۰ درصدی پیشنهاد شده بود و مجلس این نظر دولت را نپذیرفته بود که مسیر اصلاحی آن پیشنهاد شده است.

وی در رابطه اعطای اینترنت رایگان به سه دهک پایین جامعه، گفت: عزیزانی که در سه دهک پایین جامعه هستند می‌توانند با مراجعه به سامانه‌ای که وزارت ارتباطات اعلام کرده است سبد سهمیه خود را دریافت کنند که به صورت رایگان در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

سخنگوی دولت در خصوص  صحبت‌های اخیر «محمد مخبر» در فضای مجازی و ایجاد گلایه‌مندی در میان بازنشستگان، تصریح کرد: به هیچ وجه این فضاسازی در فضای مجازی تناسبی با اظهار نظرهای او در جلسات ندارد. خواهش من این است که اخبار از مراجع رسمی جویا شود. در هیچ یک از جلسات هیچ گونه مبحثی نزدیک به این مطالب مطرح نشده است بلکه هم رئیس جمهور حساسیت ویژه ای در حمایت از جامعه بازنشستگی داشتند و هم معاون اول او در تلاش بودند که راهکارهای لازم در این زمینه طراحی شود.

وی درباره این که نیروگاه‌ها در حال مصرف مازوت هستند، گفت: برنامه دولت برای جلوگیری از قطع برق مصرف خانگی ابلاغ شد که در مرحله اول تاکید بر کنترل و محدودیت مصرف در خود دولت صورت گرفت. مرحله دوم برنامه مدیریت شده در حوزه صنایع و کشاورزی بود که پیش از این هم این مدیریت آغاز شده بود و در دوره‌ای که اوج مصرف برق نبود بیش از اندازه مصرف به آنها برق داده شده بود تا تولید بیشتری داشته باشند.اثر این مدیریت امروز در تابلوی بورس نمایان است که این صنایع با مشکلات آن چنانی مواجه نشدند. ضرورت همکاری مردم به منظور مدیریت مصرف همچنان وجود دارد و اگر رعایت نشود شاهد قطعی برق همچون گذشته خواهد بود. درباره سوخت مازوت هم در مصوبات هیچ اشاره‌ای به این موضوع نشده است.

سخنگوی دولت درباره جمه آوری سگ‌ها در سطح شهر گفت: دولت در این زمینه موضوعی را در دستور کار ندارد و مستلزم ورود قانون گذار به این موضوع است تا دولت مسیر اجرایی آن را طراحی کند.

وی درباره این که  آیا دولت لایحه‌ای برای وزارت بازرگانی ارائه خواهد کرد اظهار داشت: این طرح از سال ۹۸ مطرح بوده است و مجلس چند مرتبه نظر دولت را در خصوص این طرح جویا شده بود و مسأله در یکی از جلسات دولت به تفصیل مطرح و نظرات موافق و مخالف اخذ شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت نظر موافق دولت با طرح مجلس مطرح شد.در این حوزه همدلی میان دولت و مجلس وجود دارد که در این موضوع باید بحث و بررسی و تأمل صورت گیرد. مجلس باید طرح را مورد بررسی قرار دهد و نظر نهایی نظر، مجلس و شورای نگهبان است. طرحی در مجلس جاری هست، از این رو آیا برای ارائه لایحه نیاز به دوباره کاری هست؟

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر