کد خبر: 135353
A
در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه قطر مطرح شد:

امیرعبداللهیان: مطالبه زیاده خواهانه و فرابرجامی نداریم

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: مایلم تاکید کنم که ما برای رسیدن به توافق خوب، قوی و پایدار مصمم هستیم و ما هیچ مطالبه زیاده خواهانه و فرابرجامی نداریم. مطالبات ما کاملا در چهارچوب توافق سال ۲۰۱۵ است.

امیرعبداللهیان: مطالبه زیاده خواهانه و فرابرجامی نداریم

به گزارش دیده بان ایران، حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه قطر گفت: خدمت همکارم معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر خیرمقدم عرض می‌کنم. ما امروز گفت وگوهای سازنده ای را در خصوص برخی موضوعات دوجانبه داشتیم. در حوزه مناسبات دو جانبه قبل از هر چیز مراتب قدردانی خودم را از جناب آقای عبدالرحمن آل ثانی بخاطر هماهنگی‌های خوب روز گذشته بین مقامات ورزشی کشورمان با مقامات برگزار کننده جام جهانی را اعلام کردم. توانستیم از زمان دیدار روسای جمهور دو کشور در این خصوص کارگروه‌هایی را فعال کنیم و هماهنگی‌های ضروری را برای تسهیل حضور ورزشکاران و مشارکت تماشاگران را پیگیری کنیم و به نتایج خوب و رضایت بخشی رسیدیم. 

وی ادامه داد: برخی تجار ما در گذشته در رابطه با اقامت طولانی مدت در دوحه با مشکل مواجه بودند که در دستور کار قرار داشت و خوشبختانه در گفت‌وگوها روز جاری این موضوعات مورد تاکید قرار گرفت که مشکل این تجار مرتفع شود. همچنین در زمینه تسهیل حمل و نقل و مشکلاتیکه به دلیل شرایط کرونایی برخی لنج داران ایران با آن مواجه بودند گفت‌وگو کردیم و امیدواریم به زودی مشکل برطرف شود و همکاری‌های بهتری داشته باشیم. 

وی افزود: در خصوص لزوم تقویت سازوکارهای منطقه‌ای گفت‌وگوهای مثبتی داشتیم و قطر همواره در حوزه گفت‌وگو و همکاری منطقه‌ای نقش مثبتی ایفا کرده و در خصوص تقویت آن گام‌های موثری برداشته و این مسیر همچنان توسط دوستانمان در قطر پیگیری خواهد شد. 

وی ادامه داد: همچنین از حسن میزبانی دولت قطر برای گفت‌وگوهای ایران با نماینده اتحادیه اروپا و گفت‌وگوهای سه جانبه غیر مستقیم که در دوحه برگزار شد تشکر می‌کنم. تلاش‌های امیر محترم قطر و وزیر خارجه برای تسهیل این گفت‌و‌گوها و پیشرفت آن را شاهد هستیم. 

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: همین جا مایلم تاکید کنم که ما برای رسیدن به توافق خوب، قوی و پایدار مصمم هستیم و ما هیچ مطالبه زیاده خواهانه و فرابرجامی نداریم. مطالبات ما کاملا در چهارچوب توافق سال ۲۰۱۵ است. اگر در حوزه‌ای طرف آمریکای احساس می‌کند موضوعی فرابرجامی است براساس آن چه در ماه‌های گذشته در مذاکرات وین رخ داد و به طرف‌های اروپایی اعلام کردیم هر آنچه مانع نفع اقتصادی ایران شود باید از میان بردارند.

وی افزود: در دوحه بر موضوع تضمین موثر از سوی آمریکا تاکید کردیم. پس خواسته و ما مطالبه ما زیاده‌خواهانه نیست اما در مسیر اخذ تضمین‌ها آمریکا باید متعهد باشد که ایران از مزایای کامل توافق سال ۲۰۱۵ برخوردار باشد.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر