کد خبر: 135418
A

مشاور تیم مذاکره کننده:غربی ها نیازمند توافق هسته ای و نفت ایران هستند اما انتخابات کنگره نزدیک و بایدن ضعیف است

محمد مرندی مشاور تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران گفت: در آمریکا بایدن از محبوبیت بالایی برخوردار نیست و مخالفین توافق با ایران پر سر و صدا هستند؛ از طرفی انتخاب میان‌دوره‌ای آمریکا در نوامبر (آبان‌ماه) هم پیش‌رو است؛ بنابراین فشار بر ضد توافق از یک طرف و از طرف دیگر نیاز روزافزون غربی‌ها به ویژه اروپایی‌ها به انرژی ارزان‌تر، در طرف دیگر وجود دارد.

مشاور تیم مذاکره کننده:غربی ها نیازمند توافق هسته ای و نفت ایران هستند اما انتخابات کنگره نزدیک و بایدن ضعیف است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمدمرندی مشاور تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران با اشاره به نیاز کشورهای غربی به توافق با ایران به فارس گفت: در حال حاضر از سوی مقامات آمریکایی و اروپایی و همچنین در اتاق های فکر و رسانه‌های آن‌ها مطرح می‌شود که به دلیل بحران انرژی و وضعیت نابه‌سامان اقتصادی کشورهای غربی، نیاز روزافزونی به نفت ایران و ثبات و آرامش در منطقه وجود دارد، به ویژه قبل از آنکه فصل سرما شروع شود.

مرندی درباره آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای غربی ادامه داد: طبیعی است که آمریکایی‌ها می‌خواهند نقطه‌ضعف‌هایی را به ضرر ایران در توافق قرار دهند تا در آینده در صورت نیاز بتوانند از آن علیه ما استفاده کنند.

مشاور تیم مذاکره کننده ایران با تاکید بر اینکه شرایط آمریکایی‌ها با اروپایی‌ها در مذاکرات متفاوت است، گفت: اگر اختیار مذاکرات فقط با اروپایی‌ها بود، به هر حال توافق انجام می‌شد ولی آمریکایی‌ها اگرچه نیاز به این امر دارند، با این حال با فشارهای داخلی زیادی علیه توافق با ایران مواجهه هستند.

مرندی ادامه داد: در آمریکا بایدن از محبوبیت بالایی برخوردار نیست و مخالفین توافق با ایران پر سر و صدا هستند؛ از طرفی انتخاب میان‌دوره‌ای آمریکا در نوامبر (آبان‌ماه) هم پیش‌رو است؛ بنابراین فشار بر ضد توافق از یک طرف و از طرف دیگر نیاز روزافزون غربی‌ها به ویژه اروپایی‌ها به انرژی ارزان‌تر، در طرف دیگر وجود دارد.

بنابرگزارش دیده بان ایران؛ مرندی با اشاره به سابقه مذاکرات وین گفت: نباید فراموش کرد که در طول مذاکرات وین دو نفر از اعضای هیئت آمریکایی به نشانه اعتراض مذاکرات را ترک کردند، زیرا حس کردند ایران امتیازات زیادی به‌دست آورده و در کنگره و سنا هم مخالفت‌ها نسبت به توافق با ایران زیاد بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر