کد خبر: 135466
A

علم الهدی: بی حجابی تظاهر به فسق و گناه است، جلوی تجاهر علنی به گناه باید گرفته شود

علم‌الهدی امام جمعه مشهد با تأکید بر این‌که بی حجابی یک ناهنجاری، تظاهر به فسق و گناه است، گفت: تشکر می‌کنم از نماینده محترم دادستان که با یک حکم قضائی بنا شده از این تجاهر به فسق در مراکز عمومی جلوگیری کند، اگر پیغمبر را قبول دارید، این حرف پیغمبر است که فرمودند «گناه وقتی مخفیانه انجام می‌گیرد، فقط به عامل گناه ضرر می‌زند اما وقتی آشکار انجام بگیرد، کسی جلویش را نگیرد و منع هم نکند، اجتماع آسیب می‌بیند و مردم ضرر می‌بینند»، این بی‌حجابی علنی، گناهی است که در ملأ عام و مراکز عمومی صورت می‌گیرد و به جامعه آسیب می‌زند.

علم الهدی: بی حجابی تظاهر به فسق و گناه است، جلوی تجاهر علنی به گناه باید گرفته شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سیداحمدعلم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه ۱۷ تیر ماه در حرم مطهر رضوی، با اشاره به آغاز حرکت کاروان سیدالشهدا به سمت کربلا، اظهار کرد: سیدالشهدا (ع) به اطرافیان فرمودند «هرکه از شما خون جگرش را در راه خدا بذل کرده و به خودش تلقین نفس کرده تا به لقاءالله بپیوندد، با من بیاید»، این انقلاب، انقلابی نبود که آن‌روز تمام شود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ما نیز که این نظام را تشکیل داده، مرهون انقلاب کربلا و تداوم انقلاب سیدالشهدا است که در نظام به دست آمده از این انقلاب، نمی‌توانیم در برابر جنگ با خدا و جنگ دین بی‌تفاوت باشیم.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این‌که متأسفانه یک عده مردم در این مملکت انقلاب را فراموش کردند، خاطرنشان کرد: عده‌ای، کسانی که رفتند جان دادند و کشور را از تجاوز دشمن حفظ کردند را فراموش کردند و خیال می‌کنند حالا در این فضا آزادانه گناه و معصیت کنند و تظاهر به گناه داشته باشند، این درست نیست.

وی یادآور شد: باید فضای نظام و کشورمان در یک فضای کربلایی حفظ بشود، تجاهر به فسق و گناه با فضای کربلایی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی درست درنمی‌آید و نمی‌شود با تظاهر به گناه در این فضای کشور و نظام زندگی کنند، امروز «بی حجابی» تظاهر به گناه است.

 علم‌الهدی تصریح کرد: بحث حجاب بحث دیگری است که باید با حجاب برخورد فرهنگی شود و با فرهنگ افراد با حجاب شوند یا با زور و تحمیل؛ هیچکس نمی‌گوید با زور و تحمیل باید افراد با حجاب شوند، افراد باید حجاب را بفهمند و به‌عنوان واجب شرعی خودشان عمل کنند، بحث ما در «بی حجابی» است.

«بی‌حجابی» علنی به جامعه آسیب می‌زند

وی با تأکید بر این‌که بی حجابی یک ناهنجاری، تظاهر به فسق و گناه است، گفت: تشکر می‌کنم از نماینده محترم دادستان که با یک حکم قضائی بنا شده از این تجاهر به فسق در مراکز عمومی جلوگیری کند، اگر پیغمبر را قبول دارید، این حرف پیغمبر است که فرمودند «گناه وقتی مخفیانه انجام می‌گیرد، فقط به عامل گناه ضرر می‌زند اما وقتی آشکار انجام بگیرد، کسی جلویش را نگیرد و منع هم نکند، اجتماع آسیب می‌بیند و مردم ضرر می‌بینند»، این بی‌حجابی علنی، گناهی است که در ملأ عام و مراکز عمومی صورت می‌گیرد و به جامعه آسیب می‌زند.

عضو مجلس خبرگان رهبری به بیاناتی از رهبر معظم انقلاب در روز ولادت صدیقه اطهر در سال ۹۶ اشاره و بیان کرد: رهبری فرمودند «ما که نگفتیم اگر کسی در خانه خودش در مقابل نامحرم روسری‌اش را برداشت، او را تعقیب می‌کنیم، خیر، او کار شخصی می‌کند، آن کاری که در ملأ و خیابان انجام می‌گیرد، کار اجتماعی و عمومی است، یک تعلیم عمومی است، این خطا برای حکومتی که به نام اسلام سر کار آمده است، تکلیف ایجاد می‌کند، حرام، کوچک و بزرگ ندارد، آنچه حرام شرعی است نباید به‌صورت آشکار در کشور انجام بگیرد…».

جلوی تجاهر علنی به گناه باید گرفته شود

وی افزود: معاون دادستان، قاضی غیور حکمی را صادر کرده برای مراکز عمومی، مسئولین استان و مدیریت شهری هم به این حکم عمل خواهند کرد که این مسئله باید برای مأموران و مجریان آن تعلیم و تبیین شود تا جلوی تجاهر به گناه را بگیرند.

علم‌الهدی به نقلی از شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و یادآور شد: بعضی‌ها جمله‌ای از شهید بزرگوار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نقل می‌کنند که فرمودند «آن دختر بی‌حجاب مثل دختر خودم هست»، معنای این جمله چیست؟ آیا معنای این جمله این است که بی‌حجابی آن دختر بی‌حجاب را می‌پسندم؟ از بی‌حجابی او مثل دختر خودم خوشم می‌آید یا معنای جمله حاج قاسم سلیمانی این است که «من دغدغه و اضطرابی که نسبت به این دختر بی‌حجاب دارم، مثل دغدغه و اضطراب خودم نسبت به دختر خودم هست»؟

وی اضافه کرد: آن جمله شهید سلیمانی به این معنا نیست که از بی‌حجابی حمایت می‌کنم، یعنی این دختر در معرض خطر و آسیب است؛ این دختر بی‌حجاب به‌عنوان ناموس مردم مورد تیر نگاه‌ها قرار گرفته و مثل بچه من است، او مثل دختر خودم است که نسبت به او دغدغه و نگرانی دارم، این حرف خود ما و رهبری هم هست و واقعأ دغدغه داریم نسبت به این افراد، این بیان دغدغه است، در مقام تأیید بی‌حجابی نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به برگزاری راهپیمایی روز عفاف و حجاب در ۲۱ تیرماه، گفت: حکومت آمد و دستگاه قضائی حکم صادر کرد، شما مردم چقدر پای این حکم ایستاده‌اید، شما چقدر راضی می‌شوید هویت امام رضا (ع) از بین برود و یک بی‌حجاب با تجاهر به فسق جلوی گنبد امام رضا (ع)، به ایشان دهن‌کجی کند؟

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر