کد خبر: 135468
A

امام جمعه یاسوج: چرا باید زنان پاها و ساق پای خود را برهنه کنند دشمنان دنبال همین هستند/ دشمن جنگ نظامی و موشکی را کنار گذاشته و به دنبال رواج فساد و فحشا در کشور است

سیدنصیرحسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد: چرا باید زنان پاها و ساق پای خود را برهنه کنند دشمن هم به دنبال همین است دشمن جنگ نظامی و موشکی را کنار گذاشته و به دنبال رواج فساد و فحشا در کشور است متاسفانه نظارتی هم بر آن شکل نمی گیرد و نظارتی بر بازار لباس نداریم.

امام جمعه یاسوج: چرا باید زنان پاها و ساق پای خود را برهنه کنند دشمنان دنبال همین هستند/ دشمن جنگ نظامی و موشکی را کنار گذاشته و به دنبال رواج فساد و فحشا در کشور است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سیدنصیرحسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به کشتار مردم در مسجد گوهرشاد و روز حجاب و عفاف اظهار داشت: تعداد زیادی انسان با غیرت و شیعه اهل بیت در همان نقطه به شهادت رسیده و در کنار بارگاه امام علی بن موسی الرضا( ع) جان خود را در راه حجاب و عفاف تقدیم کردند.

وی با اشاره به اینکه تعداد 1600 انسان در این راه به شهادت رسیدند و 70 نفر را هم زنده به گور کردند، عنوان کرد: مگر ظلم آنها چه بود این بود که می‌گفتند چرا کشف حجاب را اجرا کرده‌اید، ما مسلمان و مومن هستیم چرا پوشش غربی را بر ما تحمیل می‌کنید جرم آن‌ها دفاع از ملیت کشور دفاع از دین و دفاع از حجاب و عفاف بود و این روز را روز حجاب و عفاف نامیده‌اند.

حسینی ابراز کرد: عفاف از واجبات اسلام است هر زنی باید در مقابل نامحرم خود را بپوشاند و در مقابل نامحرم پوشیده شود هنگام نماز خواندن هم حجاب را رعایت می‌کند.

وی با انتقاد از این که وضعیت موجود وضعیت مناسبی نیست یادآور شد: این خواسته دشمن است چرا توجه نمی‌کنیم که دشمن چه می‌خواهد بد حجابی و بی حجابی از دستورات شیطان است غربی‌ها امروز با حجاب و عفاف مقابله می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه چرا باید دختر مسلمان لباس پاره بر تن کند لباسی که در شأن انسان نیست، تصریح کرد: انسان است با حیوانات تفاوت دارد آرایش های عجیب و هفت رنگ انسان را زشت نشان می دهد آرایش هایی که گاهاً اعضای بدن را نیز از بین می برد چرا باید این همه هزینه برای انحراف بدهیم.

حسینی در ادامه اظهارات خود در خصوص حجاب و عفاف گفت: خدا انسان را زیبا خلق کرده زیبایی انسان به سیرت است به صورت نیست چرا باید صورتهای خود را به این شکل در بیاوریم و چهره خود را معیوب کنیم.

چرا باید زنان پاها و ساق پای خود را برهنه کنند دشمن هم به دنبال همین است دشمن جنگ نظامی و موشکی را کنار گذاشته و به دنبال رواج فساد و فحشا در کشور است متاسفانه نظارتی هم بر آن شکل نمی گیرد و نظارتی بر بازار لباس نداریم.

حسینی با انتقاد از اینکه در شهری مانند یاسوج یک لباس و یک مانتو مناسب را به راحتی نمی‌توان پیدا کرد و باید ساعت‌ها در شهر خودمان بگردیم تا یک لباس درست و حسابی پیدا کنیم گفت: مسئولان کمی هم احساس مسئولیت کنند و بر بازار لباس نظارت شود این پوشش ها درست دلخواه دشمنان است از فرهنگ بیگانه نشأت گرفته است.

امام جمعه شهر یاسوج افزود: متاسفانه خیلی از این بدحجاب ها از خانواده های مومن هستند آنها حتی نماز و روزه هم به جا می آورند اما نمی دانند که این نوع پوشش ها شرعاً مشکل دارد.

حسینی به برخی از کارهای غیرقانونی هم اشاره کرد و گفت: چرا باید خودرو در شهرها سرعت 110 تا 120 کیلومتر داشته باشد چرا نباید چنین افرادی جریمه‌های سنگین شوند چرا نباید قمه کشان و چاقو کشان و عربده کشانی که قوانین را زیر پا بگذارند جریمه آنها اندک باشد اگر بخواهیم جامعه را به درستی اداره کنیم یکی از راههای آن برخورد قاطع با مجرمین و مفسدین است آنها باید هزینه سنگین بدهند تا دست از چنین کارهایی بردارند.

وی با تأکید بر اینکه بی حجابی و بدحجابی جرم است و باید با آن برخورد شود افزود: با یک پوشش نامناسب هم خود را آلوده کرده و هم جوانان ما را منحرف می‌کند زن های بد پوشش همه را تحریک می‌کنند یکی از دلایل طلاق ها در جامعه همین پوشش ها هستند که چشم ها به واسطه بدحجابی آنها آلوده می شود این ها باید هزینه سنگینی را بپردازند تا دست از چنین کارهایی بردارند.

حسینی خاطرنشان کرد: گویی همه چیز را رها کرده‌ایم اما ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است قانون حجاب و عفاف تصویب شده رئیس جمهور هم آن را ابلاغ کرده ادارات هم باید جلوی بد پوششی کارکنان خود را بگیرند.

وی به عید قربان اشاره کرد و گفت: روز عید قربان روزی است که انسان از فرزند و محبوب خود برای خدا گذشت هر جا انسان به فرمان خدا از خود بگذرد آن روز برای انسان عید است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر