کد خبر: 135474
A

محمود صادقی: فقر جانکاهی که امروز به نام دین به جامعه تحمیل شده، موجب نگرش بد به دین اسلام شده است/ خانواده‌های دین‌دار مخالف برخوردهای قهری با زنان بدحجاب هستند

نماینده سابق لیست امید در مجلس شورای اسلامی به دیده‌بان ایران گفت: فقر جانکاهی که امروز به نام دین به جامعه تحمیل شده، موجب نگرش بد به دین اسلام شده است. باید بپذیریم که مردم نگاهی که حتی در دوران پهلوی داشتند به دین اسلام داشتند را دیگر ندارند و میزان «دین‌داری» افراد نسبت به دهه‌های قبل کاهش پیدا کرده است.

محمود صادقی: فقر جانکاهی که امروز به نام دین به جامعه تحمیل شده، موجب نگرش بد به دین اسلام شده است/ خانواده‌های دین‌دار مخالف برخوردهای قهری با زنان بدحجاب هستند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ نماینده سابق مجلس شورای اسلامی معتقد است که کسانی که باور قلبی به اسلام و حجاب دارند مخالف هرگونه برخورد قهری با زنان به بهانه بدحجابی هستند. 

محمودصادقی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در بخشی از گفت‌وگوی خود با سایت دیده‌بان ایران گفته است: کسانی که این روزها داعیه ترویج تعالیم اسلامی را دارند، هیچ‌گونه آشنایی با روش‌های هدایتی پیامبر اسلام ندارند. وقایع امروز و نوع برخوردهای کنونی فاصله بسیار زیادی با سیره حضرت محمد(ص) در صدر اسلام دارد.

صادقی تأکید کرد: حجاب در دین اسلام به عنوان یکی از ضروریات است، اما نحوه پذیرش این هنجار در جامعه نیازمند کار و بحث اساسی است. نباید فراموش کنیم که «حجاب» در نهایت یک حکم فرعی در اسلام است و همانند نماز و روزه جایگاه دارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: همچنان سوالات بسیاری وجود دارد که ترویج و توسعه حجاب در جامعه اسلامی بر عهده طبقه «حاکم اسلام» است و یا این موضوع یک امر «فردی» باید باشد. نباید فراموش کنیم که در سیره پیامبر اسلام و حضرت امیر یک همزیستی مسالمت‌آمیز میان مسلمانان و غیرمسلمانان وجود داشته است.

وی گفت: متأسفانه شاهد هستیم که به نام دین، در کشورمان ظلم، جنایت، فساد، اختلاس، دزدی و...؛ در کشور رخ می‌دهد.

حجاب یک موضوع فرعی در اسلام است 

صادقی با اشاره به صدماتی که برخی سیاست‌ها به دین اسلام زده، اظهار داشت: فقر جانکاهی که امروز به نام دین به جامعه تحمیل شده، موجب نگرش بد به دین اسلام شده است. باید بپذیریم که مردم نگاهی که حتی در دوران پهلوی داشتند به دین اسلام داشتند را دیگر ندارند و میزان «دین‌داری» افراد نسبت به دهه‌های قبل کاهش پیدا کرده است.

این نماینده سابق پارلمان در پایان با رفتارشناسی خانواده‌های دین‌دار، عنوان داشت: کسانی که باورهای قلبی به دین اسلام و مسأله حجاب دارند، به هیچ عنوان موافق برخوردهای قهری با بانوان نیستند.

مشروح گفت‌وگوی سایت دیده‌بان ایران با محمود صادقی را از (اینجا) بخوانید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر