کد خبر: 135555
A

علم الهدی: لازمه پذیرش حجت امام زمان، پذیرش ولی‌فقیه است

علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: ولایت‌مداری در سایه پذیرفتن حکومت و ولایت حضرت امام زمان(عج) حاصل می‌شود و لازمه پذیرش این‌ ولایت، پذیرش حجت امام زمان و ولی‌فقیه است.

علم الهدی: لازمه پذیرش حجت امام زمان، پذیرش ولی‌فقیه است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی امروز در خطبه‌های نماز عید قربان در حرم مطهر رضوی گفت: ولایت‌مداری در سایه پذیرفتن حکومت و ولایت حضرت امام زمان(عج) حاصل می‌شود و لازمه پذیرش این‌ ولایت، پذیرش حجت امام زمان و ولی‌فقیه است.

وی با اشاره به حدیث سلسله‌الذهب افزود: ولایت مداری تنها برپایی جشن غدیر و عزای عاشورا نیست، ولایت‌مداری پذیرش حاکمیت ولایی در زندگی اجتماعی است.

امام جمعه مشهد گفت: آنها که می گویند عدالت مقدم بر ولایت است، معنای ولایت و عدالت را نفهمیده اند، امکان ندارد جز در سایه ولایت، عدالت اجرا شود، بیان اینها انحراف است و شبهه در برابر راهی است که شهدای ما برای آن خون داده‌اند .

علم الهدی ادامه داد: این زمزمه ای که عده‌ای آن در قالب شعار انقلابی مطرح می‌کنند، رگه‌ای از نفوذ دشمن در جریان انقلابی جامعه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی همچنین گفت: در حال حاضر سنتهای محلی که نشان از ولایت مداری است، کاهش یافته است، در گذشته و در ایام اعیاد قربان و غدیر در مناطق مختلف مراسم ویژه سادات در دید و بازدیدها صورت می‌گرفت که امروز این مراسم کمرنگ شده است.

علم الهدی خواستار احیای رسوم مذهبی مذکور شد و افزود: این دید و بازدیدها و سنتهای گذشته نشان دهنده عشق به حضرت علی (ع) بوده‌ است، زنده نگه داشتن این شعائر ولایت و عشق به اهل بیت(ع) را زنده می‌کند.

وی همچنین بیان کرد: امروز روز شادی و بخشش گناهان ما است که بواسطه تضرع دیروز ما در دعای عرفه سید الشهدا (ع) حاصل شده است.

امام جمعه مشهد افزود: اگر بی بند و بار شدیم و در گناه لاابالی شدیم یعنی خدا را باور نکردیم و به حضور در برابر دیدگان خدا باور نداریم، کسی که خدا را باور کرد از روی لغزش گناه می‌کند، اما کسی که مستمر گناه کند به خدا باور ندارد.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر