کد خبر: 135623
A

استاد دانشگاه تهران : محمد جواد ظریف خوراک به رسانه های بیگانه می دهد/ او بایداز عالم سیاست کنار بکشد

محمدصادق کوشکی تحلیل گر نزدیک به دولت ابراهیم رییسی گفت:دوران استراحت آقای ظریف فرا رسیده و نیازی نیست هر چندوقت یک‌بار بیاید و اظهارنظرهایی کند که خوراک رسانه‌های بیگانه فراهم شود

استاد دانشگاه تهران : محمد جواد ظریف خوراک به رسانه های بیگانه می دهد/ او بایداز عالم سیاست کنار بکشد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمدصادق کوشکی، فعال سیاسی و تحلیلگر نزدیک به دولت ابراهیم رییسی، به انتقاد از سخنان اخیر محمدجوادظریف وزیر سابق امور خارجه ایران و درباره این اظهارات اخیر ظریف به فردا گفت: «اولین نکته‌ای که به ذهنم می‌رسد این است که برخی رسانه‌های خاص از سادگی آقای ظریف سوءاستفاده می‌کنند و سخنانی از او می‌گیرند که واقعا محتوایش اصلا قابلیت بحث ندارد. اینکه فردی با سابقه او چنین حرف‌هایی را بیان می‌کند عجیب است زیرا یک دیپمات معمولی هم می‌داند که نباید هر حرفی را به زبان بیاورد و نباید همیشه بلندبلند فکر کند اما گویا آقای ظریف این اصول ابتدایی را هم نمی‌داند».

او ادامه داد: «کارنامه آقای ظریف مشخص است و معلوم است چه عملکردی داشته است. به هر حال از یاد نمی‌بریم وقتی در مجلس می‌گفت فلان واژه در برجام نیامده اما بعدا که همه خلاف ادعای او را ثابت کردند، گفت بله آن واژه چهاربار در متن برجام آمده و من ندیده بودم یا آنکه معلوم شد که بعد از شش سال اعتماد به آمریکا و مذاکره با غربی‌ها چگونه و به چه راحتی آمریکا عهدشکنی کرد و دولت وقت چه‌قدر به چنین کشوری اعتماد داشت و از یاد نمی‌بریم وقتی کارشناسان می‌گفتند برجام چه ضمانت اجرایی دارد، آقای ظریف می‌گفت ضمانت اجرای برجام افکار عمومی جهانیان است».

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «آقای ظریف در همان سال۸۴ باید بازنشست می‌شد اما به هر حال این امکان برایش فراهم شد تا از سال۹۲ تا ۱۴۰۰ هم وزیر امور خارجه باشد. اکنون او به سن و سالی رسیده که باید خاطراتش را بنویسد. حتما اگر خاطراتش از دوران برجام را صادقانه به رشته تحریر درآورد، مفید خواهد بود. بهتر است او خاطره بنویسد و به زندگی شخصی‌اش برسد و دیگر به هر شکلی از عالم سیاست کناره‌ بگیرد. دوران استراحت آقای ظریف فرا رسیده و نیازی نیست هر چندوقت یک‌بار بیاید و اظهارنظرهایی کند که خوراک رسانه‌های بیگانه فراهم شود».

کوشکی در پایان گفت: «آقای ظریف که می‌گفت نه طالب ریاست‌جمهوری و نه واقعا توان چنین کاری را داشت. خب اگر خودش هم این موضوع را می‌داند بهتر است فقط استراحت کند و باقی زندگی‌اش را به دور سیاست بگذارند که حتما چنین شرایطی برای خود او هم بهتر است زیرا اظهارنظرهای خارج از عرف دیپلماتیک او در وهله نخست به آبرو و شأنیت خودش لطمه می‌زند».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر