کد خبر: 135680
A

نماینده ادوار مجلس: برجام احیاشدنی نیست/ نمی‌شود بگوییم ما هیچ امتیازی نمی‌دهیم و باید همه امتیازات را بگیریم

تحلیلگر اصلاح طلب مسائل سیاسی کشور گفت: «نمی‌شود بگوییم ما هیچ امتیازی نمی‌دهیم و باید همه امتیازات را بگیریم. دیپلماسی یعنی اینکه امتیازی بدهی و امتیازی بگیری. اگر چنین اصلی را نپذیریم حتما هیچگاه در مذاکرات به نتیجه نمی‌رسیم».

نماینده ادوار مجلس: برجام احیاشدنی نیست/ نمی‌شود بگوییم ما هیچ امتیازی نمی‌دهیم و باید همه امتیازات را بگیریم

به گزارش دیده بان ایران؛ وضعیت برجام همچنان مبهم است و هرچه می‌گذرد هم گویا نه‌تنها وضعیت به سمت بهبود مذاکرات نمی‌رود بلکه راه‌های قابل پیش‌بینی موجود هم بسته می‌شود.

مهدی آیتی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به ارگان رسانه ای جامعه روحانیت مبارز گفت: «واقعیت این است که برجام سال 2015 تمام شده است و دیگر نمی‌شود با آن توافقنامه با آمریکا و کشورهای اروپایی به نتیجه‌ رسید. از آن توافقنامه سال‌هاست که می‌گذرد و شرایط دنیا تغییر کرده است. برجام برای همان زمانی که آقای روحانی رئیس‌جمهور و آقای ظریف وزیر خارجه بود، مناسب بود نه حالا که ترامپ از آن خارج شد و بعد از آن کلی اتفاقات دیگر در دنیا رخ داد و حالا زمان آن نیست که با مذاکراتی زمان‌بر وقت مردم را بگیریم برای توافقنامه‌ای که اساسا احیاشدنی نیست».

او ادامه داد: «اکنون که میزان مشکلات روزبه‌روز بیشتر می‌شود، بهتر است دنبال توافقنامه‌ای جدید باشیم و دست از این شکل دیپلماسی خسته‌کننده و بی‌نتیجه برداریم. باید گفت‌وگوهای تازه‌ای با طرفین غربی و به طور مشخص با آمریکا انجام دهیم و به نظر من باید به طور مستقیم با آمریکا وارد مذاکره شویم».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «نمی‌شود بگوییم ما هیچ امتیازی نمی‌دهیم و باید همه امتیازات را بگیریم. دیپلماسی یعنی اینکه امتیازی بدهی و امتیازی بگیری. اگر چنین اصلی را نپذیریم حتما هیچگاه در مذاکرات به نتیجه نمی‌رسیم».

آیتی در پایان گفت: «مذاکرات بده‌بستان است. حتما ما شیفته آمریکا نیستیم اما به دلیل همین بده‌بستان در عالم دیپلماسی برای بهتر شدن اوضاع و رفع مشکلات می‌شود با آمریکا مذاکره کرد؛ به خصوص در همین چندوقت اخیر دیدیم که کشورهای واسطه هم کاری نتوانستند انجام دهند. بنابراین در پایان بازهم می‌گویم که راه حل تمرکز بر توافقی جدید و در گفت‌وگو با همه طرف‌های غربی از جمله با آمریکاست».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر