کد خبر: 135706
A

مهدی فضائلی: حاکمیت سیاسی اسلام در ایران، باعث از بین رفتن جذابیت کمونیسم و لیبرالیسم در جهان شده است

مدیر عامل اسبق خبرگزاری فارس مدعی شد: لزوم مقابله با تلاش‌های دشمن، آماده بودن شرایط کنونی جهان و دنیای اسلام برای این مقابله به‌دلیل بلوغ بیشتر نخبگان و توده‌های امت اسلام به توانمندی‌ها و داشته‌های خود از سویی و ازدست‌رفتن جذابیت‌های کمونیسم و لیبرالیسم از سوی دیگر، رشد خودآگاهی اسلامی، شکل‌گیری و گسترش پدیده شگرف مقاومت و منفعل‌شدن رژیم طغیانگر صهیونیستی به‌عنوان یکی از ثمرات این مقاومت و تحقق یک‌ نمونه موفق از حاکمیت سیاسی اسلام در ایران، موضوعات و موارد مهم دیگری هستند که در این پیام به‌عنوان «زمینه‌ها و بسترهای مساعد» برای «حرکت یکپارچه و متحد» دنیای اسلام مورداشاره گذرا اما دقیق و عمیق قرار گرفته است.

مهدی فضائلی: حاکمیت سیاسی اسلام در ایران، باعث از بین رفتن جذابیت کمونیسم و لیبرالیسم در جهان شده است

به گزارش دیده بان ایران؛ مهدی فضائلی، فعال سیاسی انقلابی در شماره امروز روزنامه وابسته به محمدباقر قالیباف نوشت: 

«توحید» مبنایی‌ترین اصل، در ادیان الهی ازجمله اسلام است. این اصل بنیادین، در حج جلوه‌ای ویژه دارد و کعبه و مسجدالحرام، نماد و جلوه‌گاه آن است.
مسلمانان شرکت‌کننده در مناسک حج، ممکن است به مدینه نروند اما بدون زیارت مسجدالحرام و طواف کعبه، حاجی نمی‌شوند.
نگاه توحیدی به عالم، نگاهی کاملا متفاوت است و تحلیل کلانی به انسان موحد می‌دهد. نگاه و تحلیل جهانی توحیدمحور را که یکی از ویژگی‌های همیشگی آن، امید مبتنی بر حقایق عالم و سنت‌های الهی است در ۱۰پیام حج بنیانگذار انقلاب اسلامی و ۳۵پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت موسم حج می‌توان مشاهده کرد.
این پیام‌ها، همگی دربردارنده مهم‌ترین مسائل امروز یا پیش روی مسلمانان جهان و همچنین راهنمایی‌هایی مدبرانه، توأم با بصیرت و سرشار از حکمت و دوراندیشی و دلسوزی برای فراهم آوردن دنیایی زیباتر و توحیدی است.
پیام‌هایی با تلفیق مضامین بشارت و انذار، خوف و رجاء و نهایتا انگیزه‌بخش و امیدآفرین! در همین پیام امسال رهبر انقلاب که همزمان با روز عرفه در عربستان منتشر شد، یک‌بار دیگر این نگاه را مشاهده می‌کنیم.
نخست «وحدت مسلمانان» و «ذکر و معنویت» را دوپایه اساسی حج برمی‌شمرند که می‌تواند «امت اسلامی را به اوج عزت و سعادت» برساند و سپس تلاش دشمنان علیه این دو پایه را متذکر می‌شوند.
لزوم مقابله با تلاش‌های دشمن، آماده بودن شرایط کنونی جهان و دنیای اسلام برای این مقابله به‌دلیل بلوغ بیشتر نخبگان و توده‌های امت اسلام به توانمندی‌ها و داشته‌های خود از سویی و ازدست‌رفتن جذابیت‌های کمونیسم و لیبرالیسم از سوی دیگر، رشد خودآگاهی اسلامی، شکل‌گیری و گسترش پدیده شگرف مقاومت و منفعل‌شدن رژیم طغیانگر صهیونیستی به‌عنوان یکی از ثمرات این مقاومت و تحقق یک‌ نمونه موفق از حاکمیت سیاسی اسلام در ایران، موضوعات و موارد مهم دیگری هستند که در این پیام به‌عنوان «زمینه‌ها و بسترهای مساعد» برای «حرکت یکپارچه و متحد» دنیای اسلام مورداشاره گذرا اما دقیق و عمیق قرار گرفته است.
در این پیام سراسر شور و شعور که در تمامی سطور آن، امید موج می‌زند یک‌بار دیگر مسوولیت بیش‌ازپیش دولت‌های مسلمان، نخبگان دینی و علمی، روشنفکران مستقل و جوانان حقیقت‌جو، برای بهره‌برداری از فرصت‌های به‌دست‌آمده مورد تاکید قرار گرفته است و در مقابل به عصبانیت و نگرانی روزافزون مستکبران و تلاش‌های سخت و نرم و ترکیبی آنان برای مقابله با گرایش‌های حق‌طلبانه و بیداری‌گستر اشاره شده است.
افول غرب مستکبر در منطقه حساس غرب آسیا و دیگر مناطق جهان و ظرفیت‌ها و سرمایه‌های کلان در دنیای اسلام ازجمله جوانان بانشاط و پرانگیزه، حقایق دیگری است که در پیام حج رهبر حکیم انقلاب اسلامی به آن‌ها اشاره شده است.
و نکته پایانی این پیام، هشدار نسبت‌به عدم غفلت از کید دشمنان به‌رغم همه ضعف‌های آنان و همه قوت‌های دنیای اسلام است.
آری، نگاه توحیدی به مسائل جهان، از سویی حقایقی را که دشمنان اسلام می‌خواهند دیده نشود تیزبینانه در نظر می‌گیرد و از سوی دیگر، فریب واقع‌نمایی‌های جبهه ابلیس و استکبار را نمی‌خورد و این دو درکنار یکدیگر، هم هنر دوراندیشی را نمایان می‌سازد و هم راه و مسیر تحقق آینده روشن را پیش رو قرار می‌دهد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر