کد خبر: 135727
A

میرتاج الدینی: نباید با هنرمندان برخورد امنیتی کرد

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: طبیعی است در جشنواره‌های جهانی به فیلم‌هایی بها می‌دهند که کشور ما را تحقیر و سیاه‌نمایی کنند البته ما برای مقابله با چنین تهاجم فرهنگی که ارزش‌های ملت ما را زیر سوال می‌برند و عظمت و شکوه و عزت کشور ما را مخدوش می‌کنند، باید به هنرمندان متعهد میدان دهیم.

میرتاج الدینی: نباید با هنرمندان برخورد امنیتی کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، در واکنش به اظهارات اخیر وزیر ارشاد مبنی بر تضاد سینما با آرمان‌های جمهوری اسلامی گفت: برای تطیبق سینمای ایران با آرمان‌های جمهوری اسلامی در مرحله اول باید فیلم‌های سینمایی فاخر باشند،‌ ارتقا پیدا کنند، با ارزش‌های فرهنگ و جامعه همخوانی داشته باشند و در نهایت به اندازه‌ای این فیلم‌ها را تقویت کنند که نماد ارزش‌های انقلاب باشند.

او افزود: نکته حائز اهمیت این است که ما به تعهد هنرمندان بسیار نیاز داریم چراکه در حال حاضر هنرمندان متعهد در جامعه بسیار کم هستند لذا باید این قبیل هنرمندان حمایت و پشتیبانی شوند و به فیلم‌هایی که دارای رسالت هستند و هدف آنها ارتقای فرهنگ کشورمان و جامعه و حفظ ارزش‌های انقلابی است، بها داده شود.

میرتاج‌الدینی با اشاره به راه‌حل‌ها برای مقابله با تهاجم فرهنگی تصریح کرد: طبیعی است در جشنواره‌های جهانی به فیلم‌هایی بها می‌دهند که کشور ما را تحقیر و سیاه‌نمایی کنند البته ما برای مقابله با چنین تهاجم فرهنگی که ارزش‌های ملت ما را زیر سوال می‌برند و عظمت و شکوه و عزت کشور ما را مخدوش می‌کنند، باید به هنرمندان متعهد میدان دهیم، از آنها حمایت و پشتیبانی کنیم که بتوانند فیلم‌هایی که از فرهنگ داخلی حفظ و صیانت می‌کنند، بسازند. به عبارت دیگر باید پاسخ هنر غیرمتعهد را با هنر متعهد داد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اسم کسی که کشور و ملت خودش را بفروشد «هنرمند» نیست چراکه این شخص با پول، نان و نمک این ملت به جایی رسیده و مشهور شده، وقتی به ملت‌اش پشت پا بزند دیگر ارزش خودش را از دست می‌دهد و ما او را هنرمند نمی‌شناسیم بلکه او هنرمندنما است.

میرتاج‌الدینی یادآور شد: نکته قابل توجه در برخورد با هنرمندان این است که اولاً فعالان حوزه فرهنگ و هنر خودشان باید پاسخ اینها را بدهند و مردم ما هم پاسخ‌شان را می‌دهند. در ثانی به دلیل اینکه موارد مذکور یک پدیده و مقوله مربوط به فرهنگ است، نباید امنیتی شود. بلکه باید با همان حرکت‌های خودجوش فرهنگی تأثیرگذار برای تنویر افکار عمومی، حرکت کنیم.

منبع: منیبان

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر