کد خبر: 135786
A

آیت‌الله جنتی: بی‌توجهی به خطبه غدیر منجر به حاکم شدن "یزید" شد

دبیر شورای نگهبان گفت: عید غدیر روز تعیین الگوی حکومت اسلامی است اما به دلیل انحرافی که بعدها به دلیل بی توجهی به خطبه غدیر در جامعه اسلامی رخ داد، به حاکم شدن فردی مانند یزید منجر شد.

آیت‌الله جنتی: بی‌توجهی به خطبه غدیر منجر به حاکم شدن "یزید" شد

به گزارش دیده بان ایران؛  آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز (چهارشنبه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۱) در جلسه این شورا با اشاره به فرا رسیدن میلاد با برکت حضرت امام هادی (ع) گفت: دوران امام هادی (ع) را می‌توان دوران تکمیل معارف شیعه و رفع اشکالات و پاسخ به سؤالات موجود در مورد مکتب جعفری تلقی کرد.

وی با تاکید بر اینکه اگر کسی بخواهد معرفت حقیقی ائمه علیهم السلام از لحاظ علمی، اعتقادی و علم کلام را به دست بیاورد، زیارت جامعه کبیره را باید خوب مطالعه کند، افزود: امام هادی (ع) در جریان فرهنگ سازی معارف غنی شیعه و تبیین نهضت علوی، حسینی و مهدوی نقش مهمی داشتند و یکی از ارزشمندترین منابع اسلامی، یعنی زیارت جامعه کبیره را به یادگار گذاشتند که در حقیقت دائره‌المعارف کامل امام شناسی است.

 جنتی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ایام عید سعید غدیر و دهه ولایت و امامت به تبیین اهمیت این عید مهم اسلامی پرداخت و گفت: عید غدیر، عیدالله الاکبر است که از بالاترین اعیاد اسلامی است و به تعبیر قرآن، عید غدیر روز ناامیدی جبهه کفر است و روز تکمیل شدن دین اسلام است؛ البته با وجود زحمات زیادی که کشیده شده است، عید غدیر هنوز غریب است.

وی با بیان اینکه خداوند برترین نعمت‌ها که نعمت ولایت است را در این روز به انسان هدیه داده است، گفت: عید غدیر روز تعیین الگوی حکومت اسلامی است اما به دلیل انحرافی که بعدها به دلیل بی توجهی به خطبه غدیر در جامعه اسلامی رخ داد، به حاکم شدن فردی مانند یزید منجر شد.

 جنتی با تاکید بر اینکه باور به ولایت امیرالمومنین(ع) باید در رفتار ما متجلی باشد، ادامه داد: در واقع عید غدیر فرصت آشنایی با فضائل امیرالمومنین علی(ع) و نزدیک شدن به روش زندگی ایشان است.

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل نهاد شورای نگهبان در سال ۵۹ به جایگاه مهم این نهاد در کشور اشاره کرد و گفت: این موضوع که قوانینی که در کشور تصویب می‌شود خلاف موازین اسلام نباشد، خواست دیرینه ملت مسلمان ایران بوده و در راه تحقق این هدف خون‌های پاکی در طول تاریخ بر زمین ریخته شده و انسان‌های بزرگی از جان عزیز خود گذشته‌اند.

وی تصریح کرد: باید به روح بلند حضرت امام خمینی(ره) و همه کسانی که در تدوین قانون اساسی نقش داشتند، درود بفرستیم که باعث شدند آرزوی دیرینه مردم مسلمان ایران که حاکمیت موازین دین مبین اسلام بر امور کشور است شکل قانونی پیدا کند و با پیش بینی نهادی چون شورای نگهبان در قانون اساسی، از ضمانت اجرایی فوق العاده هم برخوردار باشد.

 جنتی تاکید کرد: از جمله اولین احکام مسئولیتی که امام راحل پس از پیروزی انقلاب اسلامی صادر کرده‌اند، حکم انتصاب فقهای اولین دوره شورای نگهبان است؛ این بیانگر اهمیت جایگاه این نهاد انقلابی در نگاه رهبر کبیر انقلاب اسلامی است.

وی افزود: همچنین بررسی نامه‌ها و سخنرانی‌های ایشان حکایت از جایگاه رفیع نهاد شورای نگهبان در نگاه امام راحل دارد. مقام معظم رهبری نیز در بیاناتی که به مناسبت‌های مختلف داشته‌اند، این نهاد را دارای اهمیت بسیار بالایی دانسته‌اند و همواره حامی این نهاد بوده‌اند. من فقط به یکی از جملات ایشان اشاره می‌کنم که درباره اهمیت شورای نگهبان فرموده‌اند: «شورای نگهبان مطمئن‌ترین دستگاه و ارگانی است که انقلاب به نظام کشور بخشیده است».

 جنتی در خاتمه یاد همه "بزرگوارانی که از زمان تاسیس نهاد شورای نگهبان تاکنون در این نهاد خدمت کرده‌اند" را گرامی داشت.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر