کد خبر: 135852
A

نصیری: فرق حجاب در حزب‌الله لبنان و حزب الله ایران چیست؟

سردبیر سابق کیهان نوشت: چند سال پیش در سفری به لبنان، در موزه نظامی و جنگ ۳۳ روزه حزب الله با اسرائیل حضور یافتم و شاهد حضور بانوان بی‌حجاب و بعضا کمی عریان بودم. پرسیدم محدودیتی برای ورود خانمهای بی‌حجاب ندارید؟ گفت: ابدا. سید حسن و حزب‌الله مانع حضور هیچ کسی با هیچ پوششی در اینجا نمی‌شوند.

نصیری: فرق حجاب در حزب‌الله لبنان و حزب الله ایران چیست؟

به گزارش دیده بان ایران، مهدی نصیری، سردبیر سابق کیهان که در سال‌های اخیر دیدگاههای متفاوتی از اصولگرایان و حتی روزنامه‌ای که سابق بر این به آن تعلق داشت را ابراز می‌کند در زمینه نحوه برخورد با نوع پوشش شهروندان نیز به انتقاد پرداخته و نوشته:

چند سال پیش در سفری به لبنان، در موزه نظامی و جنگ ۳۳ روزه حزب الله با اسرائیل حضور یافتم و شاهد حضور بانوان بی‌حجاب و بعضا کمی عریان بودم. پرسیدم  محدودیتی برای ورود خانمهای بی‌حجاب ندارید؟ گفت: ابدا. سید حسن و حزب‌الله مانع حضور هیچ کسی با هیچ پوششی در اینجا نمی‌شوند.

در هتل هم که متعلق به موسسه مرحوم آیت الله سید محمد حسین فضل الله (حامی حزب الله) بود، هیچ محدودیتی برای حضور بانوان بی‌حجاب  وجود نداشت.

حزب الله لبنان تحت تاثیر آموزه‌ها و سلوک تربیتی آیت‌الله سید موسی صدر با تنوع عقیدتی و سبک زندگی در لبنان به راحتی کنار آمده و در عین حال ظرف سال‌های اخیر بر تعداد محجبه‌های لبنانی افزوده شده است.

اگر شرایط و مصلحت ویژه‌ای عامل این مدارا و پذیرش تکثر سبک پوشش و زندگی در لبنان است، چرا در ایران چنین نباشد؟

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر