کد خبر: 135924
A

مدبر حوزه های علمیه: گفتمان انقلاب اسلامی همه جا مشتری دارد

اعرافی مدیر حوزه های علمیه: امام خمینی(ره) گفتمانی را راه انداخت و مقام معظم رهبری آن را نشر و گسترش داد که هر جای عالم بروید، مشتری دارد لذا نخبگان و مبلغین دینی باید روی این گفتمان کار، بازسازی و آن را بازآفرینی کنند

مدبر حوزه های علمیه: گفتمان انقلاب اسلامی همه جا مشتری دارد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه در جمع فعالان عرصه بین‌الملل با اشاره به برنامه های تحولی حوزه علمیه عنوان کرد: حوزه در دوره اخیر منظومه‌ای از اسناد را در بازه زمانی کوتاه مدت و بلند مدت به صورت راهبردی طراحی کرده است که برخی از آنان علی رغم چالش هایی که وجود دارد با رویکرد بین‌المللی است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه امروز دو نوع برنامه اصلی در حوزه وجود دارد، اظهارکرد: مجموعه برنامه‌هایی که ویژه بین الملل است و با این سبک و سیاق طراحی می شود و نوع دیگر، رویکرد و پیوست بین‌المللی که باید برنامه‌ها و طرح ها به خود بگیرد.

وی تصریح کرد: طی ۴۰ سال گذشته در مسیر حرکت انقلاب اسلامی نهادها و دستگاههای مختلف حوزوی همچون سایر نهادها حرکت کرده‌اند، فراز و فرودهایی داشته و دارای نقاط قوت و ضعف هستند، لذا باید گذشته را درست ارزیابی کنیم، نقاط قوت را ببنیم، نقاط ضعف را شناسایی و ترمیم کنیم و آنچه داریم را برای همگان تببین نماییم.

عضو فقهای شورای نگهبان تأکید کرد: حضور فعال نخبگان علمی و دینی در میدان تولید علم و تبلیغ نقش مهم و بسزایی در ببین گفتمان انقلاب اسلامی و ترسیم آینده آن ایفا می کند و امروز نقش حوزه و دانشگاه به عنوان متولیان تولید علم و دانش بسیار پررنگ است.

مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: امام خمینی(ره) گفتمانی را راه انداخت و مقام معظم رهبری آن را نشر و گسترش داد که هر جای عالم بروید، مشتری دارد لذا نخبگان و مبلغین دینی باید روی این گفتمان کار، بازسازی و آن را بازآفرینی کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر