کد خبر: 13596
A

سازمان ملل: داعش روزهای آخرش را در عراق سپری می‌کند

همزمان با آمادگی نیروهای مشترک عراق برای آغاز مرحله سوم عملیات آزادی موصل، نماینده سازمان ملل در عراق اعلام کرد که داعش روزهای آخرش را در عراق سپری می‌کند.

سازمان ملل: داعش روزهای آخرش را در عراق سپری می‌کند

 شبکه خبری سومریه نیوز:  یان کوبیش، نماینده سازمان ملل در عراق در گزارشی به شورای امنیت اعلام کرد: نیروهای عراقی با حمایت شرکای بین‌المللی به ویژه شرکای آمریکایی خود همچنان در عملیات پیچیده‌ای علیه داعش هستند اما به زودی عملیات آزادی مناطق عراق به پایان می‌رسد چراکه داعش روزهای آخرش را در این کشور سپری می‌کند.

وی گفت: ما از نیروهای شرکت کننده در عملیات آزادی موصل می‌خواهیم به حملات و عملیات نظامی خود همزمان با تلاش برای حفظ جان غیرنظامیان ادامه بدهند. عراق به حمایت مداومی از سوی جامعه جهانی برای مرحله مابعد داعش نیاز دارد.

نیروهای عراقی اخیرا در راستای عملیات نهایی خود برای آزادی آخرین مقر داعش در این کشور، کنترل کامل شرق موصل را در دست گرفتند.

در همین راستا، رائد شاکر جودت، رئیس پلیس فدرال عراق اعلام کرد: نیروهای پلیس در جنوب موصل مستقر و کاملا آماده هستند و دشمن دیگر توانایی کنترل نیروهایش در غرب موصل را در دست ندارد.

داعش بعد از فرار بیشتر نیروهایش اکنون به زنان انتحاری متوسل شده است. به گفته منابع محلی در استان نینوا 12 تن از زنان عضو داعش عملیات انتحاری را در شرق این استان انجام دادند.

به گفته این منابع، از جمله این زنان انتحاری دو دختر ابوانس الشامی، یکی از سرکرده‌های داعش بودند که وی آن‌ها را به عنوان هدیه برای منفجرکردن خودشان در میان نیروهای عراقی تقدیم کرده بود!

از سوی دیگر فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد که تمامی طرح‌های ویژه مرحله سوم عملیات "می‌آییم ای نینوا" تکمیل شده است و نیروهای عراقی منتظر اعلام ساعت صفر برای آغاز عملیات هستند.

یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک گفت: جنگنده‌های نیروی هوایی با مشارکت جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش و براساس اطلاعات دقیق فرماندهان امنیتی و نظامی داعش را در غرب موصل هدف قرار دادند.

وی گفت: نیروهای حشد الشعبی نقش محوری در عملیات قطع مسیرهای امداد داعش به ویژه از سوریه به خاک عراق داشتند و به وظایف خود به خوبی عمل کردند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر