کد خبر: 136008
A

دبیر ستاد احیای امر به معروف: اگر ما دیوار حجاب را فرو بریزیم مابقی دیوارهای نظام هم فرو می‌ریزد / جمهوری اسلامی یعنی تمکن قدرت الهی

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه عفاف و حجاب نماد تقابل فرهنگ غربی با فرهنگ ایرانی - اسلامی شده است، تاکید کرد: عده‌ای می‌گویند چرا آنقدر به تار مو گیر می‌دهید؟ در جواب اینها باید گفت اگر این مسئله ساده است چرا دشمن آنقدر آن را جدی گرفته و می‌گوید اگر ما این دیوار را فرو بریزیم مابقی دیوارهای نظام هم فرو می‌ریزد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف: اگر ما دیوار حجاب را فرو بریزیم مابقی دیوارهای نظام هم فرو می‌ریزد / جمهوری اسلامی یعنی تمکن قدرت الهی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سید محمدصالح هاشمی گلپایگانی در نشست تخصصی تبیین شاخص‌های عفاف و حجاب از مجموعه برنامه‌های رویداد فرهنگی گوهرشاد که در مرکز همایش‌های بین‌المللی منطقه آزاد انزلی برگزار شد، با اشاره به اینکه فرق امر به معروف و نهی از منکر با تبلیغ، موعظه و ارشاد در این است که امر به معروف قدرت و از بالا به پایین است، افزود: این بالا بودن صرفا مدیریت نیست بلکه ممکن است یک نفر با اعتلای روحی خواسته خود را محقق کند

هاشمی گلپایگانی تصریح کرد: تفاوت امر به معروف و نهی از منکر با سایر عبادات در این است که چارچوب سایر عبادات مشخص است اما در امر به معروف و نهی از منکر شکل و قالب را خودمان باید بسازیم.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به حرکت امام حسین(ع) از موسم حج به سمت کربلا گفت: اگر پیام نبی مکرم اسلام(ص) در غدیر خم به منصه ظهور ظهور رسیده بود کربلا پیش نمی‌آمد، اما امام حسین(ع) کربلا را رقم زد تا غدیرخم ابتر نماند.

وی با تاکید بر اینکه حجاب یک شعبه و نماد از امر به معروف و نهی از منکر است، تاکید کرد: اصل امر به معروف و نهی از منکر آزادی معنوی، جامعه توحیدی و مبارزه با ظلم است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ این مسئول فرهنگی افزود: امروز بالاترین ظلم در جامعه که حریم ربوبیت را می‌شکند ضایع کردن حق الله و حق الناس در عفاف پوشش است.

هاشمی گلپایگانی با بیان اینکه عفاف و حجاب نماد تقابل فرهنگ غربی با فرهنگ ایرانی - اسلامی شده است، تاکید کرد: عده‌ای می‌گویند چرا آنقدر به تار مو گیر می‌دهید؟ در جواب اینها باید گفت اگر این مسئله ساده است چرا دشمن آنقدر آن را جدی گرفته و می‌گوید اگر ما این دیوار را فرو بریزیم مابقی دیوارهای نظام هم فرو می‌ریزد.

وی با اشاره به آیه قرآن کریم که خداوند فرمود وقتی به شما قدرت دادیم اقامه نماز کنید، افزود: جمهوری اسلامی یعنی تمکن قدرت الهی که خداوند به ما امانت داده است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با انتقاد از قیمت بالای چادر برای بانوان گفت: چرا قیمت چادر باید آنقدر بالا باشد؟ چون مافیای چادر است و آن مدیر که نمی تواند مشکل را برطرف کند باید جریمه شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر