کد خبر: 136182
A

هشدارهای سال ۶۳ آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره اختیارات گسترده شورای نگهبان

مرکز اسناد آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خاطرات وی در اسفند سال ۶۳ درباره عملکرد و نقش شورای نگهبان و انتقادهای وی را منتشر کرد : این دیگر، لغو کردن مجلس است. یعنی فردا هر نهادی را اگر شورای نگهبان یک تفسیر روی یک قانون کرد، ممکنه کابینه، رئیس جمهور، دستگاه قضایی را ساقط کند یا ممکنه راجع به رهبر بخواهد کاری انجام بدهد . اگر این حق را ما به شورای نگهبان بدهیم.کسانی که قانون اساسی را گذرانده اند دقّت کرده اند. نمی شود که به ۱۲ نفر حق داد.مجلس شورای اسلامی امروز، ۲۷۰ نفر عضو دارد که نماینده مردمند و در آینده، ۵۰۰ نفر خواهند شد

هشدارهای سال ۶۳ آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره اختیارات گسترده شورای نگهبان

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مرکز اسناد آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خاطرات وی در اسفند سال ۶۳  درباره عملکرد و نقش شورای نگهبان و انتقادهای وی را منتشر کرد :

این دیگر، لغو کردن مجلس است. یعنی فردا هر نهادی را اگر شورای نگهبان یک تفسیر روی یک قانون کرد، ممکنه کابینه، رئیس جمهور، دستگاه قضایی را ساقط کند یا ممکنه راجع به رهبر بخواهد کاری انجام بدهد . اگر این حق را ما به شورای نگهبان بدهیم.کسانی که قانون اساسی را گذرانده اند دقّت کرده اند.

نمی شود که به ۱۲ نفر حق داد.مجلس شورای اسلامی امروز، ۲۷۰ نفر عضو دارد که نماینده مردمند و در آینده، ۵۰۰ نفر خواهند شد، اینجا خلاف کردن و اعمال مسائل سیاسی کردن، بسیار مشکله، چون علنی است. ولی شورای نگهبان، هیچ کدام از این خصوصیّات را ندارد و البته به فرض هم که داشت، قانون اساسی چنین اجازه ای نداده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر