کد خبر: 136402
A

ارگان مطبوعاتی دولت: خوشبین نباشیم که ترکیه به توصیه های ایران و روسیه در باره حمله به سوریه گوش کند

ارگان مطبوعاتی دولت با اشاره به اجلاس آستانه با حضور روسای جمهور ایران و روسیه و ترکیه در تهران نوشت:در این میان سرنوشت سوریه که بهانه اصلی برگزاری نشست آستانه است، چه خواهد شد؟

ارگان  مطبوعاتی دولت: خوشبین نباشیم که ترکیه به توصیه های ایران و روسیه در باره حمله به سوریه گوش کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ارگان مطبوعاتی دولت با اشاره به اجلاس آستانه با حضور روسای جمهور ایران و روسیه و ترکیه در تهران نوشت:در این میان سرنوشت سوریه که بهانه اصلی برگزاری نشست آستانه است، چه خواهد شد؟

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه ایران نوشت؛ ایران و روسیه در این نشست نشان دادند که در تلاش برای متقاعد کردن اردوغان به منظور پایان دادن به اشغالگری هستند. سران این دو کشور سعی دارند تا اردوغان حمایت از گروه‌های تکفیری را کنار بگذارد تا هم ترکیه بحران‌زده بهتر اداره شود و هم سوریه به آرامش و ثبات نسبی برسد.

ایران و روسیه در حالی تلاش دارند که تغییر سیاست خارجی و منطقه‌ای ترکیه را رقم بزنند که اردوغان نیاز مبرمی به نفت و گاز این دو کشور همسایه دارد و ناچار است در شرایط اقتصادی فعلی خود و به خاطر همین مشکلات ناشی از کمبود سوخته هم که شده، توصیه‌های صلح‌جویانه را جدی بگیرد.

باید دید که آیا این اتفاق براحتی رقم خواهد خورد یا خیر. چرا که عقب‌نشینی اردوغان در برابر مردم سوریه برای او سنگین خواهد بود و مشکل است که بخواهیم در مورد موافقت اردوغان با راهکارهای ایران و روسیه خوشبین باشیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر