کد خبر: 136421
A

سردار کوثری: رابطه ما با دیگر کشورها به آمریکا ربطی ندارد/ ۴۰ سال است که خودمان تصمیم می گیریم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مدعی شد: ما 40 سال است که خودمان تصمیم می گیریم و بر اساس همین تصمیمات سیاست خارجی خودمان را مشخص می کنیم، آمریکایی ها هم بی ربط این حرف ها را می زنند و نمی توانند بگویند ایران بین این دو یکی را باید انتخاب کند.

سردار کوثری: رابطه ما با دیگر کشورها به آمریکا ربطی ندارد/ ۴۰ سال است که خودمان تصمیم می گیریم

به گزارش دیده بان ایران؛ رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اخیرا نسبت به نزدیک شدن ایران و روسیه واکنش نشان داده و گفته «ایران باید بین احیای برجام و ایستادن کنار روسیه یکی را انتخاب کند.»

اسماعیل کوثری در واکنش به این اظهارنظر رابرت مالی گفت: آمریکایی‌ها همیشه دست پیش را می گیرند که پس نیفتند. آنها خیال می کنند، الان نیز همان وضعیت بعد جنگ جهانی دوم بر جهان حاکم است و آمریکا قدرت بلامنازع جهان محسوب می شود بنابراین آمریکایی ها همیشه می خواهند با کشورها تحکمی برخورد کنند.

وی با بیان اینکه 70 سال از جنگ جهانی دوم می گذرد و دیگر از آمریکای قدیم آثاری نمانده که بخواهد عرضه اندام کند، افزود: با وجودی که همان زمان نیز ما توافق برجام را قبول نداشتیم اما ایران به تمام تعهدات برجامی‌اش همان ابتدا عمل کرد، در حالیکه آمریکا از برجام خارج شد چون ترامپ فکر می کرد هنوز می توان با قلدری، گردن کشی و زورگویی در دنیا رفتار کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: آمریکایی ها حالا باید جواب دهند، چرا از توافق برجام خارج شدند. ایران هیچ گاه از برجام خارج نشد و بند به بند تعهداتش جامه عمل پوشاند. هر کشوری بخواهد با ایران ارتباط بگیرد این کار در قالب روابط برادرانه انجام می شود و به آمریکا ربطی ندارد.

کوثری افزود: ما 40 سال است که خودمان تصمیم می گیریم و بر اساس همین تصمیمات سیاست خارجی خودمان را مشخص می کنیم، آمریکایی ها هم بی ربط این حرف ها را می زنند و نمی توانند بگویند ایران بین این دو یکی را باید انتخاب کند.

منبع: نامه نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر