کد خبر: 13646
A

تجمعی که هاشمی جلوی آن را گرفت

سخنگوی حزب کارگزاران: «این حزب فرزند معنوی آقای هاشمی بوده و هست؛ ولی نشد یک بار آقای هاشمی چیزی را از ما بخواهند و تأکید کنند. فقط یک بار آن هم بعد از بازداشت آقای کرباسچی که کارگزاران تصمیم گرفته بود یک اجتماع در تهران تشکیل دهد. ایشان به من گفتند که آیا شما مطمئن هستید که می‌توانید افراد و اخبار بیرونی را کنترل کنید.

تجمعی که هاشمی جلوی آن را گرفت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، شرق نوشت: اولین کنگره استانی حزب کارگزاران سازندگی هفته گذشته با حضور اعضای تهران حزب و با سخنرانی حسین مرعشی برگزار شد. در این کنگره که بیشتر با حضور چهره‌های جوان اصلاح‌طلب برگزار شده بود، فاطمه سعیدی، از اعضای این حزب و نماینده تهران و همچنین عسگری، نماینده سابق مردم در مجلس پنجم حضور داشتند.حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران، در این کنگره، به دلایل تشکیل حزب کارگزاران اشاره کرد و گفت: «در ابتدای تشکیل حزب دیدم که افکار آقای هاشمی در عرصه سیاسی مدافعی ندارد. حزب کارگزاران سازندگی را اساسا برای پرورش و ابلاغ افکار و اندیشه‌های آقای هاشمی تشکیل دادیم. این حزب در واقع فرزند معنوی آقای هاشمی بوده و هست. تشکیلات امروز حزب به لحاظ مبانی قابل دفاعی که دارد مثل آقای هاشمی جمهوری اسلامی را یک بیضی با دو کانون مردم و اسلام می‌بیند. ما جمهوری اسلامی را دایره‌ای به نام حکومت اسلامی با یک کانون به نام اسلام نمی‌بینیم؛ بلکه یک بیضی با دو کانون اسلام و مردم است. حزب ما مبانی درستی دارد؛ می‌خواهد در چارچوب نظام حرکت کند دارای ایده‌های روشنی برای آینده ایران است و این فرصت را دارد که با قدرت کارها را پیگیری کند. این سخنانی بود که حسین مرعشی، سخنگوی حزب، در برگزاری اولین کنگره حزب کارگزاران سازندگی در استان تهران بیان کرد. او ابراز امیدواری کرد که در ادامه فعالیت‌های سیاسی و حزبی گام‌هایی برای سازندگی پایدار ایران برداشته شود». عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران ضمن تأکید بر احترام و اعتقاد مرحوم هاشمی‌رفسنجانی به کار حزبی و تشکیلاتی به خاطره‌ای ناگفته اشاره کرد و گفت: «این حزب فرزند معنوی آقای هاشمی بوده و هست؛ ولی نشد یک بار آقای هاشمی چیزی را از ما بخواهند و تأکید کنند. فقط یک بار آن هم بعد از بازداشت آقای کرباسچی که کارگزاران تصمیم گرفته بود یک اجتماع در تهران تشکیل دهد. ایشان به من گفتند که آیا شما مطمئن هستید که می‌توانید افراد و اخبار بیرونی را کنترل کنید. در ۱۴ اسفند آقای بنی‌صدر اجتماعی را در دانشگاه تهران دعوت کردند ولی کسانی که آمدند هر شعاری که دلشان خواست دادند. در آن اجتماع به امام توهین شد و بنی‌صدر تا پایان عمر سیاسی خود باید به آن شعارها پاسخ‌گو می‌بود. برخی از افراد منتظر یک فرصت هستند که بیایند در یک اجتماع شعار بدهند. در این دفاع از آقای کرباسچی اگر عده‌ای علیه نظام شعار دهند آیا شما می‌توانید پاسخ بدهید؟ و پاسخ‌گو هستید؟ در همین حد ما را راهنمایی کردند. فقط همین یک مورد بود».
اخلاق مهمتر  از   رأی
در ابتدای جلسه بهرام فیاضی، دبیر اول حزب، گفت: بسیار خوشحالم در سایه تلاش یک سال فعالیت شورای تهران و پس از گذر از فرازونشیب‌های فراوان امروز خانواده استان تهران با سلایق و نگرش‌های مختلف زیر سقف تشکیلاتی به نام کارگزاران استان تهران در کنار یکدیگر جمع شدند. او ادامه داد: آنچه برای تشکیلات و فعالیت در فضای سیاسی ما مهم است این است که بتوانیم در ابتدا اخلاق را در سیاست حفظ کنیم. ما بیشتر از اینکه دغدغه دموکراسی و کسب رأی داشته باشیم باید به موضوع نفاق، تفرقه، دورویی و ریاست توجه کنیم. اینها آفت‌هایی است که در این سال‌ها کل جامعه ما را درگیر خود کرده است. او در ادامه گفت: با توجه به انتخابات پیش‌رو آنچه برای ما در عرصه سیاسی مهم است این است که نباید دچار مشکلات درون‌سازمانی و تشکیلاتی شویم. باید با یک همبستگی و وحدت بتوانیم نسبت به فعالیت سیاسی در یک سال آینده قدم برداریم؛ اما آنچه برای ما مهم است همان مشی و منش اعتدالی است. از شکاف و انشقاق در مجموعه اصلاحات و اصلاح‌طلبان باید پیشگیری کنیم. ید واحده‌ای باشیم تا بتوانیم براساس آرمان‌های ما که همان آرمان‌های اصیل انقلاب است یعنی پرداختن به رأی مردم، خواست و نظرات مردم حرکت کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر