کد خبر: 136505
A

حمیدرضا ترقی: اگر نسل جوان می خواهد مسئولیت بگیرد، باید ایمان و اعتقاد قوی داشته باشد

قائم‌مقام حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به گام دوم انقلاب گفت: امروز نیز اگر نسل جوان بخواهد پذیرای مسئولیت در گام دوم انقلاب شود، باید ازلحاظ ایمانی، علمی و اعتقادی خودسازی داشته باشد.

حمیدرضا ترقی: اگر نسل جوان می خواهد مسئولیت بگیرد، باید ایمان و اعتقاد قوی داشته باشد

به گزارش دیده بان ایران؛ حمیدرضا ترقی، قائم‌مقام حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به وظایف نسل جوان در گام دوم انقلاب اسلامی اظهارکرد: براساس رهنمودهای مقام رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به نسل جوان، این نسل باید پذیرای مسئولیت و ایفای نقش در جهت تداوم انقلاب اسلامی و تحقق آرمان‌های باقی‌مانده انقلاب باشد. 
وی افزود: ایفای چنین نقشی چندین رسالت دارد که رهبری به آن اشاره فرمودند؛ نخست باید شرایط انقلاب اسلامی را بشناسند. اینکه در چه مرحله‌ای بودیم و اکنون به کجا رسیده‌ایم، بسیار‌ اهمیت دارد. به‌طور حتم رسیدن به این نقطه با چالش‌های فراوانی روبه‌رو بوده است. دراین راستا ضرورت دارد تا نسل جوان در وهله اول این چالش‌ها را بشناسد و بداند که چگونه می‌توان از چنین چالش‌هایی عبور کرد. 
ترقی تصریح کرد: گام نخست، شناخت چالش‌ها‌ و گام دوم، بهره‌گیری از تجربیات نسل گذشته است. امروز نسل جوان باید از تجربیات گذشتگان در تمامی عرصه‌ها بهره بگیرد، به طوردقیق آن‌ها را دسته‌بندی کند و از آن‌ها به‌عنوان یک سرمایه یاد کند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ قائم‌مقام حزب مؤتلفه اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: استفاده از تجربیات گذشتگان می‌تواند مسیر حرکت نسل جوان را‌ مشخص کند. دراین مسیر خودسازی سومین توصیه مقام  رهبری است. گذشتگان و شهدای گرانقدر کشور بر خودسازی تأکید داشتند و آمادگی لازم برای کسب مسئولیت را به دست آورده بودند. امروز نیز اگر نسل جوان بخواهد پذیرای مسئولیت در گام دوم انقلاب شود، باید ازلحاظ ایمانی، علمی و اعتقادی خودسازی داشته باشد.  

او اضافه کرد: خودسازی می‌تواند آمادگی‌های لازم برای کسب‌ مسئولیت را ایجاد کند. بی‌شک وظیفه نسل‌جوان درگام دوم انقلاب سنگین است و چنانچه به لحاظ اعتقادی وایمانی آمادگی لازم را نداشته باشند، نمی‌توانند مسئولیتی که نسل گذشته به‌جای گذاشته‌اند را ایفا کنند.  

وی یادآور شد: رهبری انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی به شناخت نقشه‌های دشمن تأکید داشتند. کشف این نقشه‌ها یک ضرورت است و باید به‌منظور تحقق تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب، کلیه اهداف شوم دشمنان را شناسایی کرد. باید موانع جامعه‌سازی اسلامی را بشناسیم و با ارائه راهکار از آن عبورکنیم.

ترقی در‌پایان این گفت‌وگو بیان داشت: شناخت دسیسه‌های دشمن یک عامل مهم در گام دوم انقلاب اسلامی است. ضرورت دارد تا نسل جوان با پیش‌رو داشتن راهکار واحد و رهنمودهای مقام معظم رهبری رسالت خود را در گام دوم انقلاب به‌جا‌ آورند و همواره از تجربیات نسل گذشته در گام نخست انقلاب بهره بگیرند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر