کد خبر: 136528
A

حجت الاسلام قوامی: متاسفانه اکثرا مردم ریاکار شده‌اند/ تفاوتی بین احزاب اصلاح‌طلب و اصولگرا وجود ندارد

نماینده ادوار مجلس گفت: در ایران فعالیت حزبی معنا ندارد و افراد برای گرفتن رانت و امتیاز تلاش می کنند.

حجت الاسلام قوامی: متاسفانه اکثرا مردم ریاکار شده‌اند/ تفاوتی بین احزاب اصلاح‌طلب و اصولگرا وجود ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ در تاریخ فعالیت نیروهای اصلاح طلب همواره چهره هایی با معیار های دوگانه از این جریان دیده شده اند که بعضا موجب سرافکندگی این جبهه سیاسی و عبور از آرمان های اولیه آن بوده اند.از جمله حزب ندا که به باور برخی از اصلاح طلبان چندان اصلاح طلبانه رفتار نمی کند و با محافظه کاری تبدیل به مجموعه ای برای گرفتن امتیاز شده است.

ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح طلب،در آغاز درباره تحولات اخیر میان احزاب اصلاح طلب و تعویض دبیرکل حزب ندا گفت: «من اطلاعاتی از جبهه اصلاحات و احزاب درون آن ندارم که چه کسانی آنها را اداره می کنند و قبلا نیز گفته‌ام که این احزاب و این جبهه اصلا معنی ندارند حتی احزاب اصلاح‌طلب نیز مفهوم ندارند بخش عظیمی از جامعه خواستار اصلاحات هستند این بخش از جامعه که خواستار اصلاحات بوده و هستند در مرحله اول روحانیون مبارز بودند بعد دیگر افراد دور هم آمدند و حتی کارگزاران هم به این حلقه وارد شدند اما الان مشخص نیست چه کسانی هستند که این ایده را انحصاری کرده‌اند من شهاب طباطبایی را هم نمی‌شناسم و نام او هم را نشنیده‌ام».

وی در ادامه درباره تلاش احزاب اصلاح طلب برای قرار گرفتن کنار قدرت افزود: «ماهیت حزب در کشورهای دموکراتیک این است که احزاب برای دستیابی قانونی به قدرت تلاش می‌کنند و با هم ائتلاف می‌کنند تا در نهایت یک مبارزه انتخاباتی موفق شوند که قدرت را به‌دست بگیرند و رفتار سیاسی این چنینی با ماهیت احزاب مشکلی ندارد اما مشکل اینجاست که در ایران این رفتارهای معنا ندارد و افراد برای گرفتن رانت و امتیاز تلاش می کنند اگر هم بخواهند که وارد قدرت شوند که رد صلاحیت می شوند».

قوامی در پایان نسبت به رفتار های دوگانه برخی نیروهای اصلاح‌طلب گفت: «ریاکاری و این نوع رفتارها متأسفانه در کشور ما رواج پیدا کرده است و اکثرا مردم ریاکار شده‌اند و رفتارهای دو چهره‌ای نشان می‌دهند و لذا من فکر می‌کنم نفوذکردن در ارکان قدرت ساده است دشمن هم برنامه‌ریزی می‌کند. در این جریان سیاسی نیز چنین افرادی وجود دارند که برای رانت و امتیاز فعالیت می کنند. راه نفوذ دشمن راه ساده‌ای است به لحاظ اینکه ریاکاری کار ساده‌ای است؛ بنابراین تفاوتی بین احزاب اصلاح‌طلب و اصولگرا وجود ندارد اینها هر دو ممکن است چنین افرادی درون خود داشته باشند».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر