کد خبر: 136608
A

محمدجواد لاریجانی:پیشرفت‌های علمی کشور از نتایج پرچمداری و هدایت رهبری بوده است

محمدجواد لاریجانی گفت: ما نباید دنیا را کوچک ببینیم و این بد است که فکر کنیم رابطه فقط باید با چند کشور مدرن وحشی باشد. جمهوری اسلامی بعد از انقلاب پیشرفت عظیم علمی و فناوری داشته است و پیشرفت‌های علمی کشور بدون شک یکی از نتایج پرچمداری و هدایت رهبری بوده است.

محمدجواد لاریجانی:پیشرفت‌های علمی کشور از نتایج پرچمداری و هدایت رهبری بوده است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمدجواد لاریجانی مدیر پژوهشگاه دانش های بنیادی در نشست تخصصی مبنا با موضوع «نقش ایران در تغییر نظم جدید جهان با نگاهی به دیدارهای اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی)» که ظهر امروز به صورت مجازی برگزار شد، گفت: نباید از تهدیدها ترسید برای همین مقام معظم رهبری فرمودند دوره بزن در رو تمام شده است.

وی گفت: جمهوری اسلامی به عنوان یک کنشگر فعال در مسائل منطقه‌ای و فرا منطقه ای است و محور دیگر آن نقش مقام معظم رهبری در این پروسه است. ایشان در چالش های عظیم جمهوری اسلامی را بر مدار قانون اساسی رهبری کردند و در چالش های مختلف مثل فتنه 88 و یا پیشرفت علمی کشور و... باموفقیت بیرون آمدیم.

مدیر پژوهشگاه دانش های بنیادی در این نشست که به همت دفتر نمایندگی حفظ و نشر آثار حضرت آیت ا...العظمی خامنه ای(مدظله العالی) در مشهد برگزار شد، گفت: اولین نکته در خصوص نقش ایران در تغییر نظم جدید جهان فهم درست از وضعیت شرایط بین المللی است و برای پرده بردای از وضعیت های حقیقی برای بررسی وضعیت و جایگاه ایران باید به سابقه آن بپردازیم.

لاریجانی گفت: بعد از اتمام حادثه جنگ جهانی دوم دول غربی به فکر ایجاد کلوب جهانی و جهانگشایی افتادند و این پروژه همان اوایل با ظهور امپراطوری شوروی آغاز شد که جلوی رهبری امریکا را گرفت. از هم پاشیدن امپراطوری شوروی آثار بسیار زیادی داشت اولین تئوری غربی‌ها این بود که غنائم این جنگ سرد که رهبری بر جهان است به آمریکا و برخی دول اروپایی می رسد.کم کم معلوم شد ادعای جهانگشایی کلوب غربی به رهبری امریکا به این راحتی نیست و شکست های مختلفی پیدا شد مثل شکست در عراق یا ورود ناتو به افغانستان و شکستی که آمریکا در افغانستان خورد از شکست جماهیر شوروی کمتر نبود. در خود شوروی هم پوتین به سرعت سعی کرد روسیه را به مدار کشور های مهم وارد کند و این جریان ادعای رهبری بزرگ دنیا دو چالش را به دنبال داشت یکی روسیه و دیگری بحث مقاومت بود که معلوم شد رهبری دنیا به همین راحتی هم نیست.

مقاومت جمهوری اسلامی خطرناک ترین نوع مقاومت در برابر مدعی رهبری جهان بود

مدیر پژوهشگاه دانش های بنیادی با اشاره با مفاهیم مقاومت در نقاط مختلف جهان گفت: اما مقاومت جمهوری اسلامی خطرناک ترین نوع مقاومت در برابر مدعی رهبری جهان یعنی آمریکا بود. کسی که مدعی رهبری جهان است خود با چالش های بزرگی روبرو است مثلا سربازان آمریکا به هر کجا رفتند، توفیقی نداشتند چالش های سیاسی اجتماعی، شیوع عجیب خشونت در کشورشان و... از جمله چالش های این کشور است و باید تصوری واقع بینانه از کسانی که مدعی رهبری جهان هستند، داشته باشیم.

لاریجانی با اشاره به شرایط متفاوت امروز گفت: امروز مدعیان رهبری جهان خود درگیر شده اند و در این شرایط جمهوری اسلامی بنای یک نظم سیاسی اجتماعی مدرن برگرفته از زندگی اهل بیت(ع) را نهاده است.

وی به موضوع دموکراسی اشاره کرد و گفت: دموکراسی یک مکانیزم است و بحث امروز دموکراسی فراتر ار رای دادن است و آن مشارکت است و در کشور ما مشارکت یک وظیفه شرعی است و در ابتدای ظهور جمهوری اسلامی عده ای می گفتند این امکان پذیر نیست اصلا اسلام دین کهنه ای است و بعد از مدتی به یک کشور ضعیف تبدیل می شود اما این اتفاق نیفتاد و نظام حکومتی قوی در جهان اسلام شکل گرفت و از نظر قوت و استحکام کشور و امنیت نه تنها کشورهای غربی را شگفت زده کرد بلکه خشمگین هم شدند.

موسس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مقام معظم رهبری در القای تصاویر واقع بینانه گفت: مثلا در تحریم که یک تجاوز آشکار است استراتژی مقام معظم رهبری این است که تحریم ها را بی اثر کنیم و ایشان در پرده برادری از وضعیت و شرایط روز بسیار تاثیرگزار هستند.

لاریجانی با اشاره به فهم ما از شرایط امروز گفت: کسانی که تئوری های رهبری جهانی را با آب و تاب تعریف می کردند خودشان مجبور شدند کتاب بنویسد و بگویند ما اشتباه کردیم و شرایط پیچیده تر از این ها بود. یکی از ظلم های بزرگ تفکر سکولار لیبرال به فکر و تمدن بشری این است که حق را کنار گذاشته و منافع مادی را جای آن گذاشته است. مسئله احیای حق با جمهوری اسلام توام است و ما در مقابل سکولاریزم دارای فکر و ایده ایم و یک ژانری در جمهوری اسلامی است که منبعث از اسلام و حق گرایی است و مقام معظم رهبری در هیچ جلسه ای نیست که در رابطه با اسلام صحبت نکنند و نکته دوم اینکه ظلم را باید رفع کنیم چه ظلم به خود و چه ظلم به دیگران و ایشان در زمان ریاست جمهوری فرمودند ما نه ظلم می پذیریم و نه ظلم می کنیم و این بحث خیلی مهم و تاثیرگزار است.

وی گفت: ما نباید دنیا را کوچک ببینیم و این بد است که فکر کنیم رابطه فقط باید با چند کشور مدرن وحشی باشد. جمهوری اسلامی بعد از انقلاب پیشرفت عظیم علمی و فناوری داشته است و پیشرفت های علمی کشور بدون شک یکی از نتایج پرچمداری و هدایت رهبری بوده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر