کد خبر: 13661
A

چند ماه مانده به انتخابات؛ مهدی چمران خبرگزاری راه انداخت

رییس شورای شهر تهران: «در کار اطلاع‌رسانی ضعیف هستیم و به‌همین‌دلیل خبرگزاری شهر ایران را تأسیس کردیم تا به‌عنوان خبرگزاری رسمی شوراها فعالیت کنیم. باید همه شوراها رسالت خبری را انجام دهیم و همه ١١٧‌هزار شورایی باید خبرنگار این خبرگزاری باشند»

چند ماه مانده به انتخابات؛ مهدی چمران خبرگزاری راه انداخت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ شوراهای شهر تهران پس از نزدیک به ٢٠ سال و در آستانه انتخابات صاحب خبرگزاری شدند؛ یک خبرگزاری به نام «شهر ایران» و متعلق به مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران و رئیس شورای‌عالی استان‌های کشور. پنجشنبه این هفته که شورای‌عالی استان‌ها مجمع عمومی داشت و اعضای آن در تهران حضور داشتند، مهدی چمران میهمانان را در هتل اسپینانس جمع کرد و با حضور مدیرعامل خبرگزاری فارس، از این خبرگزاری رونمایی کرد. مهدی چمران در آیین رونمایی از این خبرگزاری گفت: «در کار اطلاع‌رسانی ضعیف هستیم و به‌همین‌دلیل خبرگزاری شهر ایران را تأسیس کردیم تا به‌عنوان خبرگزاری رسمی شوراها فعالیت کنیم. باید همه شوراها رسالت خبری را انجام دهیم و همه ١١٧‌هزار شورایی باید خبرنگار این خبرگزاری باشند». در این مراسم که اعضای شورای‌عالی استان‌ها حضور داشتند، سیدرضا موسوی، مدیر انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان و مدیرعامل خبرگزاری فارس، نیز با بیان اینکه ممکن است در میان اعضای شوراها افرادی خطاکار باشند، افزود: مگر در دولت و مجلس شورای اسلامی همه آدم‌های خوبی هستند؟ ایجاد خبرگزاری شهر ایران زمینه مناسبی برای شفافیت، جلوگیری از خودکامگی و کادرسازی توانمند است.  اما سؤالی که در میانه این اتفاق قابل‌توجه برای پوشش شوراهای سراسر کشور باقی می‌ماند این است که چرا چمران که در همه چهار دوره اخیر به‌جز یک‌سال که رئیس شورای تهران و شورای‌عالی استان‌ها نبود و ریاست شورای تهران و شورای‌عالی استان‌ها را برعهده داشت، اقدامی درمورد راه‌اندازی این خبرگزاری نداشت و حالا به این فکر و برنامه افتاده است؟ دیگر اینکه این خبرگزاری با توجه به حمایت و ترکیبی که دارد، این سؤال را به ذهن متبادر می‌کند که این خبرگزاری برای شوراها کاربرد و پوشش دارد یا قرار است اهداف جریان اصولگرا را که در مجموعه مدیریتی شورای‌عالی استان‌ها غالب است در انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای پیش‌رو دنبال کند؟ 
مسئولان این خبرگزاری می‌گویند شهر ایران مجموعه‌ای مستقل از روابط‌عمومی شورای‌عالی استان‌ها اما با نظارت و به نام آنهاست که درحال‌حاضر با مدیرمسئولی وحید ایمانی، یکی از مجریان جوان تلویزیون، شروع به کار کرده است. شرق

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر