کد خبر: 13678
A

اعتراض به ترامپ روی جلد مجلات مشهور+ تصاویر

حضور ترامپ در جایگاه ریاست‌ جمهوری آمریکا و تصمیمات جنجالی او در رسانه‌های مختلف بازتاب بسیاری داشته است.

اعتراض به ترامپ روی جلد مجلات مشهور+ تصاویر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در همین مدت‌ کوتاه ریاست‌جمهوری ترامپ تظاهرات گسترده‌ای علیه فرمان اجرایی او برای ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور به آمریکا صورت گرفته، سالی یتس دادستان کل آمریکا خیلی ساده به دلیل انجام وظیفه خود اخراج شده است و افرادی با گذشته نگران کننده نامزد ریاست بر دیوان عالی آمریکا شده‌اند.

با در نظر گرفتن تمام این بحران‌ها نگاهی به برخی رسانه‌های جهان می‌اندازیم و واکنش آن‌ها را به ریاست‌جمهوری ترامپ مرور می‌کنیم.

نسخه پیشین نشریه «اکونومیست» طرح جلد خود را به با تیتر «شورشی در کاخ سفید» به دونالد ترامپ اختصاص داد. آن‌ها در نوشته خود به آثار و پیامدهای نخستین کوکتل مولوتف فرامین اجرایی و سیاست‌های ترامپ پرداخته است.

مجله نیویورکر در نود و دومین سالگرد انتشار نشریه طرحی نگران‌کننده از خاموشی مشعل مجسمه آزادی روی جلد خود دارد. طراح این اثر در توضیح آن نوشت: «مجسمه آزادی و مشعل افروخته آن روزگاری نشانی از آغوش باز به روی مهاجران بود. اکنون به نظر می‌رسد که این مشعل رو به خاموشی گذاشته است.»

طرح جلد مجله بلومبرگ نیز ترامپ را با فرمان اجرایی مشهورش به تصویر کشیده است که البته متن فرمان اجرایی چیز دیگری است. در متن فرمان آمده است: «فرمان اجرایی عجولانه، مشکوک از نظر قانونی و از بین برنده ثبات اقتصادی را اینجا بنویسید.»

در این میان مجله اشپیگل نیز در طرح خود از مجسمه آزادی به عنوان نماد استفاده کرده است. روی جلد اشپیگل تصویر ترامپ را می‌بینیم که در یک دستش چاقویی خونین و در دست دیگرش سر مجسمه آزادی است.

منبع: ایندیپندنت / ۳ فوریه

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر