کد خبر: 136812
A

تولیت آستان مقدس امام حسین: امام حسین (ع) تنها گریه و سینه‌زنی نمی‌خواهد/ احیای واقعی عاشورا، دوری از تهمت زدن و جنگ برای منافع دنیوی است

شیخ «عبدالمهدی کربلایی»، تولیت آستان مقدس حسینی: کربلای حسین از ما می خواهد یکی از بزرگ ترین واجبات اسلامی یعنی امر به معروف و نهی از منکر را در خیابان ها، بازارها، مدارس، دانشگاه ها، خانه ها، خانواده ها و در شهرهای مقدسمان و در درون خودمان احیا کنیم.

تولیت آستان مقدس امام حسین: امام حسین (ع) تنها گریه و سینه‌زنی نمی‌خواهد/ احیای واقعی عاشورا، دوری از تهمت زدن و جنگ برای منافع دنیوی است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شیخ «عبدالمهدی کربلایی»، تولیت آستان مقدس حسینی، شامگاه جمعه در مراسم باشکوه تعویض پرچم گنبد‌های حرم مطهر امام حسین (ع) و برادر بزرگوارش حضرت عباس (ع) به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم که با حضور صد‌ها هزار زائر در کربلای معلی برگزار شد، برای جوانان و سالمندان عزادار سخنرانی کرد.

شیخ کربلایی در این مراسم اظهار داشت: امام حسین (ع) و کربلای حسین از ما چه می خواهند جز گریه و زاری و سینه زنی؟ امام حسین (ع) از همه ما می خواهد که در دفاع از این انقلاب مبارک حسینی مسئولیت پذیر باشیم، به صورت شبانه روزی برای اصلاح خویش، خانواده، بستگان و امت خود تلاش کنیم، با اشک ها و مصیبت خود صادق باشیم، نماز و عبادت خود را به پا داریم، از حقوق دیگران دفاع کنیم و حرمت اموال عمومی و خصوصی را رعایت و آبروی خود را حفظ کنیم.

تولیت آستان مقدس حسینی همچنین عنوان کرد: خداوند متعال و پیامبرش (ص) و امام حسین (ع) این اشک ها را دوست دارند در صورتی که بر گناهان خود گریه کنیم که پیش خداوند متعال به ارتکاب آنها اقرار می کنیم و برای پاکسازی دل ها از کینه، حسادت، تکبر، غرور و ریا تلاش کنیم.

شیخ کربلایی خاطر نشان ساخت: امام حسین (ع) از ما می خواهد که از درگیری، دشمنی و تفرقه برای مسائل بی ارزش دنیوی دوری کنیم؛ احیای واقعی و صادقانه عاشورا این است که از متهم کردن یکدیگر با تهمت های واهی، توهین، ناسزا و جنگ افروزی برای منافع دنیوی دوری کنیم.

تولیت آستان مقدس حسینی در ادامه افزود: کربلای حسین از ما می خواهد یکی از بزرگ ترین واجبات اسلامی یعنی امر به معروف و نهی از منکر را در خیابان ها، بازارها، مدارس، دانشگاه ها، خانه ها، خانواده ها و در شهرهای مقدسمان و در درون خودمان احیا کنیم.

شیخ کربلایی تاکید کرد: امام حسین (ع) از ما می خواهد که بازارها و معاملاتمان از حرام، ربا، تقلب و قسم دروغ پاک شود و از ما می خواهد با تهاجم فرهنگی که دشمنان از طریق آن تلاش می کنند هویت، وابستگی و اصل پیام ما را مخدوش سازند، روبرو شویم و خودمان در مقابل آن ایستادگی کنیم و اخلاق و آداب امت خود را داشته باشیم.

تولیت آستان مقدس حسینی در پایان نیز گفت: ای زنان عزادار، کربلای حسین از شما می خواهد که با خودداری از ظواهر زینت حرام، حجاب، پوشش و پاکدامنی خود را در رفتار، لباس و ظاهرتان حفظ کنید و نصیحت و توجه به امر به معروف و نهی از منکر نیز با پند و اندرز نیکو باشد تا شما از یاران امام حسین (ع) باشید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر