کد خبر: 136881
A

امام جمعه تبریز: از پخش آهنگ‌های نامناسب در عزاداری‌ها جلوگیری شود

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم امام جمعه تبریز بر جلوگیری از پخش آهنگ‌های نامناسب در عزاداری‌ها، رعایت حال خانواده‌ها در ساعت‌های پایانی شب و سوق دادن جوانان به سمت عمل به دین تأکید کرد.

امام جمعه تبریز: از پخش آهنگ‌های نامناسب در عزاداری‌ها جلوگیری شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم همایش طلایه داران تبلیغ، روز شنبه با حضور مسئولان استانی و روحانیون و طلاب در تالار همایش های مصلی امام خمینی (ره) تبربز برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی ققیه در استان آذربایجان شرقی در این همایش گفت: اگر واقعه کربلا اتفاق نمی‌افتاد، شیعه و حتی اسلام از بین رفته بود.

وی با بیان‌اینکه مظلومیت امام حسین(ع) همیشگی است و همه ائمه اطهار (ع) به عزاداری امام حسین(ع) مقید بودند افزود: این مظلومیت و ذکر مصیبت امام حسین علیه السلام زمینه ساز آشنایی با مکتب آن امام بزرگوار و چراغ راه آیندگان است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های امام‌حسین(ع)، رسوخ حرارت محبت ایشان در دل مومنین است که موجب می‌شود زن و مرد و پیر و جوان در ایام محرم در مساجد، حسینیه‌ها و خیابان‌ها تا پاسی از شب به عزاداری بپردازند.

امام جمعه تبریز رعایت حدود در برگزاری مراسم عزاداری را لازم دانست و افزود: آغاز مراسم با قرائت قرآن، بیان مسائل شرعی و احکام الهی در جمع عزاداران حسینی‌، تبیین اهداف قیام امام حسین(ع)، جلوگیری از پخش آهنگ‌های نامناسب در عزاداری‌ها و رعایت حال خانواده‌ها در ساعت‌های پایانی شب و سوق دادن جوانان به سمت عمل به دین از مهم‌ترین مسائلی است که باید به آن توجه شود.

حجت الاسلام حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این همایش با بیان اینکه اصلی‌ترین وظیفه روحانیت تبیین مکتب امام‌ حسین(ع) است، گفت: محرم ماه حزن و اندوه است، اما اگر تبیین حضرت زینب(س) و امام‌ سجاد(ع) نبود، قیام امام‌ حسین(ع) و اهداف آن به فراموشی سپرده می‌شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر