کد خبر: 13695
A

وبسایت دفتر هیأت دولت آغاز به کار کرد

وب‌سایت اطلاع‌رسانی هیأت دولت آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، وب سایت اطلاع‌سانی دفتر هیأت دولت به آدرس http://cabinetoffice.ir با شناخت و درک وضع موجود و در راستای انطباق وظایف دفتر هیأت دولت با مواد 2، 5 و تبصره ذیل قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات و آیین‌نامه داخلی دفتر هیأت دولت در خصوص نحوه فعالیت، وظایف و اختیارات این دفتر طراحی و ایجاد شده است.

در این وب سایت تلاش شده تا در زمان طراحی آن اجرای سیاست‌های اطلاع‌رسانی دولت با همکاری معاونت‌ها و کمیسیون‌ها به منظور انعکاس مناسب بخش‌های مختلف به سهولت صورت پذیرد و اهداف زیر را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد:

الف- اجرای سیاست‌های اطلاع‌رسانی دولت

ب- همکاری با سایر رسانه‌های جمعی برای انعکاس مناسب عملکرد بخش‌های تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی دولت

ج- پاسخگویی به ابهام‌ها و اطلاع‌رسانی در موارد درخواستی

د- تهیه و اجرای طرح‌های تبلیغاتی

هـ - بهره‌برداری از طریق ایجاد تالارهای گفت‌وگو و دریافت نظرات مردمی

و- مشارکت کارشناسان، نخبگان و سازمان‌های اجتماعی مردمی در اتخاذ تصمیمات ملی

ز- افکار سنجی عمومی

در حوزه اطلاع‌رسانی کوشش شده تا با بهره‌گیری از سامانه‌های موجود در دفتر هیأت دولت مخاطبان از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی کشور، مصوبات هیأت وزیران و لوایح تقدیمی به مجلس شورای اسلامی فوراً آگاهی پیدا کنند.

در حال حاضر نیز بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته این مصوبات با فاصله زمانی کم بر روی این وب سایت قرار گرفته و قابل بهره‌برداری است.

در این وب سایت با راه‌اندازی صفحه معرفی کابینه هیأت دولت تلاش شده تا شناخت کلی از اعضای هیأت دولت برای مخاطبان فراهم شود.

در وب‌سایت اطلاع‌رسانی هیأت دولت ضمن مستند نمودن جلسات کمیسیون‌های اصلی، فرعی و تخصصی هیأت دولت، مردم در جریان مراحل تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری موضوعات مطرح شده در هیأت دولت قرار می‌گیرند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر