کد خبر: 136984
A

نقش مخبر در ناکامی رئیسی

محمد جواد پهلوان مدرس دانشگاه در یادداشتی نوشت؛ یکسال از عمر دولت ابراهیم رئیسی گذشته است.به جرات می توان گفت حتی همراهان و نزدیکان و ایضا طرفداران این دولت نیز متوجه شده اند که این دولت تقریبا به هیچ یک از وعده های خود نتوانسته جامه عمل بپوشاند.

نقش مخبر در ناکامی رئیسی

دیده بان ایران: محمد جواد پهلوان مدرس دانشگاه در یادداشتی نوشت؛ یکسال از عمر دولت ابراهیم رئیسی گذشته است.به جرات می توان گفت حتی همراهان و نزدیکان و ایضا طرفداران این دولت نیز متوجه شده اند که این دولت تقریبا به هیچ یک از وعده های خود نتوانسته جامه عمل بپوشاند.

شاکله اصلی وعده های ابراهیم رئیسی مسائل اقتصادی و اتفاقا همین دولت مدعی، بدترین عملکرد را در این حوزه داشته است.تورم ،گرانی ،رشد شکاف طبقاتی ،افزایش بیکاری و ... سرتیترهای عملکرد و کارنامه این دولت در اقتصاد است.

ابراهیم رئیسی براساس اطلاعات غلط و گمراه کننده ای که به وی در زمان انتخابات ریاست جمهوری داده بودند تصور می نمود با حضور در صحنه بیشتر (حضور میدانی ) و پالایش مدیران و همچنین میدان دادن به افراد گنده گو و بی خاصیتی که خود را جهادی و انقلابی می دانند می تواند ورق را برگرداند و کاری کند که حسن روحانی از منظر مردمی منفور تر شود.

اما نشد آنچه می خواست.نمی خواهم صراحتا بگویم ابراهیم رئیسی یک فریب خورده است ولی باید اذعان کنم که وی به نوعی ملعبه دست باند محمد مخبر شده است.

حتما و یقینا بسیاری اکنون آگاه هستند که فرمان دولت نه در دست رئیسی که در دست معاون اول اوست.غالب وزارتخانه ها بیش از انکه گوش به فرمان رئیس جمهور باشند چشم شان به دهان مخبر است زیرا می دانند حرف اول و آخر را او می زند.البته این گزاره بدان معنا نیست که از صدر تا ذیل دولت در اختیار باند مخبر است لیکن تلاش دارد تا آنجا که می تواند مهره های بیشتری از از تیم خود را وارد دولت نماید.بطوریکه پیش بینی می شود اگر این دولت برقرار باشد و دولت دوم نیز تشکیل شود تقریبا به صورت یکدست با دولتی مواجه هستیم که همگی به نوعی به مخبر وصل هستند.

در حال حاضر برخی جابه جایی ها در وزارتخانه و عزل افراد و آمدن نیروهای جدید که نمونه بارز آن در وزارتخانه رفاه رخ داد نه در جهت خواسته ها و مطالبات مردم که در راستای منویات محمد مخبر است.

اگر به قبل تر برگردیم ، مخبر اتفاقا نقش اساسی در انتخابات ریاست جمهوری داشت و نقش قابل اعتنایی برای پیروزی رئیسی ایفا کرد.طبعا بعد از موفقیت در انتخابات نیز جایگاه مهمی نصیب وی می شد که شد .او بر روی کاغذ نفر دوم دولت سیزدهم است ولی در واقعیت ابراهیم رئیسی نقشی تشریفاتی را بازی می نماید و مهر ه ها توسط مخبر جا به جا و سیاست ها نیز از سوی او دیکته می گردد.به نوعی باید گفت ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری پل پیروزی باند مخبر بوده است.

این نکات را عرض کردم که بگویم سکاندار اصلی دولت کسی است که اتفاقا با کارنامه سیاهی وارد این دولت شده است.آری؛مخبر در تولید واکسن برکت لیست بلندبالایی از سوء مدیریت ها را از خود به جا گذاشت.از خلف وعده و خلاف گویی تا اتلاف منابع وبیت المال.با این تفاسیر آیا  باید به موفقیت اقتصادی این دولت امیدوار بود؟!

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر