کد خبر: 13706
A
قوه قضائیه چالش جدی در مجلس دارد

یک نماینده مجلس: سازمان پزشکی قانونی مستقل شود

نماینده مردم قائم شهر، جویبار، سوادکوه و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان پزشکی قانونی باید مستقل شود. / قوه قضائیه چالش جدی در مجلس دارد و به سازمان های زیرمجموعه آن کمتر توجه می شود

یک نماینده مجلس: سازمان پزشکی قانونی مستقل شود

دیده بان ایران - عبدالله رضیان در حاشیه بازدید از اداره کل پزشکی قانونی مازندران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خدمات پزشکی قانونی برای مردم مشهود است، افزود: عقیده دارم پزشکی قانونی باید سازمانی مستقل باشد.

نماینده مردم قائم شهر، جویبار، سوادکوه و سیمرغ در مجلس بیان کرد: قوه قضائیه چالش جدی در مجلس دارد و به سازمان های زیرمجموعه آن کمتر توجه می شود.

این نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی با بیان مظلومیت پزشکی قانونی، افزود: لازم است مجلس به این سازمان توجه کند، بسیاری از خدمات پزشکی قانونی ارتباطی به قوه قضائیه ندارد اما این سازمان زیر مجموعه این قوه است.

وی بر اعطای کمک به پزشکی قانونی در بخش تجهیزات و امکانات از سوی دولت تأکید کرد و افزود: در حال حاضر بودجه قوه قضائیه از 2.2 دهم به 2.8 دهم افزایش یافته است.

رضیان با بیان اینکه پزشکی قانونی سازمان نیازمند به برند ملی شدن دارد، اضافه کرد: در زمان حوادث و بحران نقش پزشکی قانونی بسیار مشهود است.

عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یک بار خطای پزشکان در پزشکی قانونی مشاهده نشده است، گفت: سلامت در پزشکی قانونی وجود دارد.

وی چالش های استان مازندران را بیشتر از استان های هم جوار عنوان کرد و افزود: اگر مسئولان و نمایندگان استان اجماع لازم را داشته باشند، مشکلات برطرف می شود.

رضیان با بیان اینکه نمایندگان مجلس هیچ وقت بحث جناحی یا گروهی را در اختصاص بودجه به نهادها در نظر نمی گیرند، اضافه کرد: براساس تأکید مقام معظم رهبری اختلافات باید برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان در بحث قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون باید عمل کنند، افزود: در موضوعاتی که منافع عموم مطرح است، اختلاف سلیقه باید کنارگذاشته شود.

این نماینده مجلس بیان کرد: در موضوع انتخاب منطقه آزاد به دلیل وجود زیرساخت ها، بندرامیرآباد بهشهر را پیشنهاد دادیم هرچند اختلاف‌نظرها وجود دارد و به اجماع نرسیدیم.

رضیان با بیان اینکه پس از قطع شدن گار ترکمنستان نگران کمبود آن در استان بودیم،گفت:طی جلساتی که با وزیرنفت داشتیم قول دادند که هیچ قطعی برای مصارف خانگی در استان نداشته باشیم.

نماینده مردم قائم شهر،جویبار،سوادکوه و سیمرغ در مجلس با اشاره به اینکه اجرای پروژه خط لوله انتقال گاز از دامغان به نکاء با پیگیری نمایندگان مازندران تسریع شد، افزود: قرار شد تا تیرماه سال آینده این پروژه به پایان برسد.

وی با بیان اینکه به دلیل افت فشار گاز برای اطمینان از قطع نشدن مصارف خانگی، امروز اقدام به تعطیلی مدارس و دانشگاه ها کردیم، اضافه کرد: مصارف صنعتی و نانوایی های  مازندران نیز قطع شد تا کمبود گاز نداشته باشیم.

رضیان با اشاره به اینکه از عصر امروز گاز صنایع به حالت اول باز می‌گردد، افزود: با توجه به وضعیت موجود تا پایان سال مشکل قطعی گاز نداریم؛ البته ترکمنستان برای انتقال گاز پیام فرستاد که ما اعلام کردیم نیازی به واردات نداریم.


 

منبع: ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر