کد خبر: 137141
A

امام جمعه موقت اصفهان: روزی را می‌بینیم که آمریکا برای خرید اسلحه رو به ایران دست دراز کند و ما تصمیم بگیریم که اسلحه بدهیم و یا ندهیم / باید ولایت و رهبری را مهم بدانیم، در کشور‌های دیگر انقلاب شد، اما چون رهبری نداشتند مصادره شدند

سیداحمدمحمودی امام جمعه موقت اصفهان: ایران در حال حاضر موازنه‌ای را در منطقه ایجاد کرده است،دشمنان اسلام دیگر فریاد نمی‌کنند، چند سال گذشته در روزنامه‌ها در خصوص صادرات تسلیحات نوشتند و امروز این امر محقق شده به گونه‌ای که رئیس جمهور روسیه در این زمینه اعلام درخواست کرده است.: ما با جوانانمان روزی را می‌بینیم که آمریکا برای خرید اسلحه رو به ایران دست دراز کند و آن روز ما تصمیم بگیریم که اسلحه بدهیم و یا ندهیم.

امام جمعه موقت اصفهان: روزی را می‌بینیم که آمریکا برای خرید اسلحه رو به ایران دست دراز کند و ما تصمیم بگیریم که اسلحه بدهیم و یا ندهیم / باید ولایت و رهبری را مهم بدانیم، در کشور‌های دیگر انقلاب شد، اما چون رهبری نداشتند مصادره شدند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام سیداحمدمحمودی در خطبه‌های عبادی – سیاسی نمازجمعه این هفته اصفهان ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و توصیه همه مسلمانان به تقوا اظهار داشت: باید ما در این زمینه همواره از ائمه اطهار (ع) الگو بگیریم.

محمودی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در ایام مذهبی همواره برنامه‌های خوبی را در دستور کار دارد، افزود: در سال جاری نیز برای نخستین بار قرار است یوم الحسین را در عصر روز عاشورا در اصفهان داشته باشیم که بسیار مناسب شهر اصفهان است.

امام جمعه موقت اصفهان ابراز داشت: برنامه یوم الحسین ممکن است همچون دیگر برنامه‌ها در سال اول آنطور که باید مورد استقبال قرار نگیرد اما در سال‌های بعد موفق خواهد شد همانطور که امروز عظمت برگزاری برنامه شیرخوارگان را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه عاشورا جهاد تبیین در همه عرصه‌های دین است، گفت: این اتفاق هر چه در بستر زمان ماندگار باشد حقایق بیشتری را روشن می‌کند، دریایی است که آبش تمام نمی‌شود و عمقی دارد به اندازه تاریخ بشریت و انتظار داریم وعاظ و مداحان نقطه اصلی این حرکت که جهاد تبیین است را در قالب برنامه‌های خود بگنجانند.

موضع دیپلماسی خارجی در برابر دشمنان باید شفاف باشد

حجت الاسلام محمودی شفافیت و صراحت در بیان در مقابل دشمن از جمله درس‌هایی است که امام حسین (ع) در قیام عاشورا به همه ما داد، تصریح کرد: متأسفانه گاهی در برنامه‌های دیپلماسی‌ها دوگانه صحبت می‌کنند و در همین رهگذر هم فریب می‌خورند، دشمن دشمن است باید سریع موضعمان را مطرح کنیم، باید از شفافیت این امام بزرگوار درس بگیریم.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) طی چهار ماه لحظه‌ای از موضع خود کوتاه نیامد و همواره بر رویکرد سیاسی خود پایدار بود.

امام جمعه موقت اصفهان با تاکید بر اینکه هیهات من الذله امام حسین (ع) کهنه بردار نیست و موضع سیاسی به روز است، افزود: هر روز بار معنایی این موضع را شاهد هستیم و باید همواره از این موضع در عرصه‌های دیپلماسی و سیاسی درس بگیریم.

وی گفت: درس دوم امام حسین (ع) در روز عاشورا مقاومت است، اضافه کرد: امام حسین فرمودند اگر هیچ کجای دنیا جایی نداشته باشم با یزید بیعت نخواهم کرد.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام محمودی با بیان اینکه ولایتمداری مردم به ما اجازه خلاصه گویی نمی‌دهد، اضافه کرد: باید به موقعیت ایران در جبهه مقاومت به خود ببالیم، ایران در حال حاضر قدرت برتر نظامی در منطقه است، در زمینه موشکی و پهپادی به قدرتی قابل اعتنا در عرصه جهانی تبدیل شده، جنگنده‌ها، تانک‌ها، نفربرها، ناوشکن‌ها، سامانه‌های پدافندی، انواع رادارها و … بخشی از توان بومی ایران اسلامی است که با رفع امکان‌های تسلیحاتی این امکان را به ما می‌دهد که صادرات تسلیحات باشیم و ما در این عرصه می‌تواند حامی جبهه مقاومت باشد.

ایران در حال حاضر موازنه‌ای را در منطقه ایجاد کرده است

وی با بیان اینکه ایران در حال حاضر موازنه‌ای را در منطقه ایجاد کرده است، اضافه کرد: دشمنان اسلام دیگر فریاد نمی‌کنند، چند سال گذشته در روزنامه‌ها در خصوص صادرات تسلیحات نوشتند و امروز این امر محقق شده به گونه‌ای که رئیس جمهور روسیه در این زمینه اعلام درخواست کرده است.

امام جمعه موقت اصفهان در خصوص فعالیت شرکت‌های دانش بنیان نیز افزود: ما با جوانانمان روزی را می‌بینیم که آمریکا برای خرید اسلحه رو به ایران دست دراز کند و آن روز ما تصمیم بگیریم که اسلحه بدهیم و یا ندهیم.

وی با بیان اینکه پیام‌های عاشورا در نظام مقدس جمهوری اسلامی در حال اجرایی شدن است، ابراز داشت: ما باید ولایت و رهبری را مهم بدانیم، در کشورهای دیگر انقلاب شد اما چون ولایت و رهبری نداشتند مصادره شدند و این در حالی است که سربازان ایران با عنایت به امام حسین (ع) توانستند این کشور را پس از انقلاب حفظ کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر