کد خبر: 137323
A
یک نماینده مجلس مطرح کرد؛

فرهنگی نماینده تبریز: رهبری به نمایندگان درباره نحوه انتقاد از دولت تذکر دادند/ وزارت خارجه نقطه قوت دولت فعلی است

یک نماینده مجلس با اشاره به دیدار اخیر وکلای ملت با رهبر انقلاب گفت: معظم رهبری در جلسه‌ای که با نمایندگان داشتند به برخی از همکاران تذکر دادند که انتقاد از دولت نباید به گونه‌ای مطرح شود که مخالفان نظام سوءاستفاده کنند.

فرهنگی نماینده تبریز: رهبری به نمایندگان درباره نحوه انتقاد از دولت تذکر دادند/ وزارت خارجه نقطه قوت دولت فعلی است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ محمد حسین فرهنگی در بخشی از گفت‌وگوی خود با جماران اظهار کرد: دولت سیزدهم مانند دیگر دولت‌های گذشته نقاط ضعف و قوت بسیاری دارد؛ در حال حاضر از دولت سیزدهم در افکار عمومی انتظار می‌رود به وضعیت قیمت‌ها، تامین کالاهای ضروری مورد نیاز مردم از طریق کالا برگ الکترونیکی و تعیین سهمیه سر و سامان دهد، اما من می‌خواهم خواسته‌هایی را اضافه کنم از جمله؛ کمک در جهیزیه فرزندان، مسکن، تولید، حمایت از ازدواج و استقلال جوانان و مسائل دیگر معیشتی که در حال حاضر جامعه با آن در ارتباط است.

وی افزود: در این زمینه با هر کسی در دولت صحبت می‌کنیم، از ضرورت ایجاد زیر ساخت‌ها می‌گوید. اما امروز وضعیت زیرساخت‌ها چه مدت طول خواهد کشید؟ من در این‌باره تذکری دادم که چند نفر از همکاران هم آن را امضاء کردند و آن، مسأله ضرورت اختصاص کالابرگ الکترونیکی به جای یارانه نقدی برای تمامی افراد جامعه است. سپس معاون سیاست گذاری وزارت امور اقتصاد دارایی پاسخ داد، دولت در تلاش است که این کار را انجام دهد و بعد از فعال شدن زیر ساخت‌ها در دستور کار قرار خواهد گرفت؛ حال این سوال مطرح است که این زیرساخت چه زمانی می‌خواهد ایجاد شود و این مهم‌ترین مطالبه جامعه از دولت است.

فرهنگی در خصوص سفرهای استانی سید ابراهیم رییسی گفت: سفری که برای آن چند صد میلیون اعتبار عمرانی در نظر می‌گیرند و بعد نیمی را تخصیص و تأمین می‌کنند و یکباره با هزاران میلیارد منبع مواجهه می‌شوند که بخشی به صورت تسهیلات و بخشی دیگر تخصیص است طبیعتا می‌تواند در یک سال به اندازه چند سال پروژه عمرانی آن را حل کند و این در دولت فعلی قابل تحسین و تقدیر است.

حسین فرهنگی تاکید کرد: مجلس یازدهم همانطور که ضعف‌های دولت دوازدهم را پیگیری می کرد امروز نیز عملکرد دولت سیزدهم را با همان قوت پیگیری می‌کند. در مجلس فعلی انتقادات به قدری تند است که مقام معظم رهبری در جلسه‌ای که با نمایندگان داشتند به برخی از همکاران تذکر دادند که انتقاد نباید به گونه‌ای مطرح شود که مخالفان نظام سوءاستفاده کنند. من چنین احساسی را در مجلس ندارم که رفتار نمایندگان با دولت فعلی و قبلی متفاوت است. هر چند مشخص است اکثریت دولت و مجلس با هم همسویی دارد.

یکی از بهترین‌ بخش‌های دولت سیزدهم حوزه سیاست خارجی است

نماینده مردم تبریز یکی از نکات قوت دولت سیزدم را وزارت امور خارجه دانست و تصریح کرد: یکی از بهترین‌ بخش‌های دولت سیزدهم حوزه سیاست خارجی است که حتی شاهد هستید نمایندگان بسیار کم از سیاست خارجی انتقاد می‌کنند، زیرا مسیر درست، حرکت صحیح و مواضع دقیق را انتخاب و پیش می‌برند. 

وی افزود: برخی نگران بودند که سیاست خارجی ما انزوا گرایانه باشد، اما معلوم شد که نگاه آقای رییسی و وزیر امور خارجه‌اش اینطور نیست و توفیقاتی که در بحث شانگهای، بهبود روابط با همسایگان، گسترش روابط با کشورهای بزرگ دنیا و برخی دولت‌های غربی و کشورهایی چون چین و روسیه و حتی ترکیه نشان می دهد دولت روش‌های خاصی در سیاست خارجی اتخاذ کرده است؛ اگر قرار باشد ما توافقی را بپذیریم که آثارش برای ما صفر باشد به این معنا که دستاوردهای فعلی را از دست بدهیم و هیچ دستاوردی هم برای ما نداشته باشد طبیعتا هیچ دیپلماسی برنمی‌تابد و دولت هم موضعش همین است و اگر از آن طرف نگاه سازنده‌ای چه در امروز و چه در آینده بوجود بیاید طبیعتا دولت سیزدهم استقبال خواهد کرد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر