کد خبر: 137388
A

فعال سیاسی اصلاح‌طلب: برای گرفتن قدرت نباید گدایی کنیم/ اصلاح‌طلبان عاقل به فکر انتخابات پیش رو باشند

محمد نعیمی‌پور چهره سیاسی اصلاح‌طلب بر این عقیده است که نباید جریان اصلاحات برای انتخابات پیش رو از سیاستمدارانی حمایت کند که حتی نگاه اصولگرایی دارند.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب: برای گرفتن قدرت نباید گدایی کنیم/ اصلاح‌طلبان عاقل به فکر انتخابات پیش رو باشند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ محمد نعیمی‌پور فعال سیاسی اصلاح‌طلب طی گفت‌وگویی با ایلنا، در پاسخ به این سوال که آقای عارف گفتند نمی‌توان به خاطر محدودیت‌ها کنار کشید، گفت: کسانی که متمایل به اصلاح‌طلبی هستند باید بدانند که فرش قرمز برای آن‌ها پهن نکرده‌اند و باید بر اساس علم به مشکلاتی که وجود دارد درباره آن تدبیراتی انجام دهند. به طور طبیعی مشخص است که هیچ رقیب سیاسی برای جریان مخالف خود راه باز نمی‌کند. کسانی که دنبال انتخابات از روش‌های دیگر مانند روش غیرخشونت‌آمیز و غیربراندازانه هستند باید بدانند صحبت‌های آقای عارف صحیح است و به طور مشخص قدرت را نمی‌توان گدایی یا تعارف کرد، ساز و کار خود را دارد. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا از صحبت‌های آقای عارف این برداشت می‌شود که باید به هر شکل در انتخابات شرکت کرد، گفت: ممکن است به این شکل باشد. تا زمانی که در انتخابات امکان انتخاب شدن وجود دارد  باید در آن شرکت کرد. 

نعیمی‌پور در پاسخ به این سوال که یعنی به این معنا اگر در انتخابات چهره‌های اصلاح‌طلب تایید صلاحیت نشدند به طور مثال می‌توان به دنبال چهره‌های اصولگرای معتدل رفت یا خیر، گفت: خیر، مگر باید همیشه به روش سابق عمل کرد؟ باید به دنبال راه حل‌های تازه بود تا آن را به نتیجه برسانیم. اینکه هر بار در زمان انتخابات، به شیوه قدیم عمل کنیم و مانند همان روش قدیمی که در بیست تا سی سال گذشته بوده کار کنیم، مشخص است که دیگر جواب نمی‌دهد و جریان رقیب دست ما را می‌خواند. بنابراین معقول نیست که همان روش‌های قدیمی را ادامه دهیم و بخواهیم نتیجه بگیریم. 

نعیمی‌پور در پاسخ به این سوال آقای عارف در بخشی از صحبت‌های خود گفتند که منتظر تصمیمات دقیقه نودی جریان اصلاحات نمی‌ماند برداشت شما از این صحبت‌ها چیست، گفت: هر آدم اصلاح‌طلب عاقلی باید تصمیم منطقی بگیرد و از همین امروز به فکر انتخابات باشد. نمی‌شود شش ماه مانده به انتخابات بگوید چه کاری انجام دهیم و چه کاری انجام ندهیم. 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر