کد خبر: 137478
A

یک نماینده مجلس: دوستی‌های سیاسی مانع از استیضاح وزرا می‌شود

غلامرضا نوری قزلجه رئیس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به روابط دوستانه بخش زیادی از نمایندگان مجلس با اعضای دولت سیزدهم گفت: اکثریت مجلس قرابت سیاسی محکمی با دولت دارند که این موضوع بر نظارت مجلس تاثیر می‌گذارد.

یک نماینده مجلس: دوستی‌های سیاسی مانع از استیضاح وزرا می‌شود

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ غلامرضا نوری قزلجه، رئیس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی مُنیبان درباره بازگشت ارز ترجیحی گفت: خیر، ارز ۴۲۰۰ تومانی به چرخه اقتصاد برنمی‌گردد و حرف مرد یکی است البته احتمالا در حوزه گمرک ارز ترجیحی برمی‌گردد. همان موقع هم گفتیم که با این شدت به جلو رفتن، مشکل ساز است.

او افزود: بر همین اساس دولت در لایحه‌ای که  به مجلس داد، مشخص بود حرف خود را درباره ارز ۴۲۰۰ پس می‌گیرد، البته لایحه در مجلس رأی نیاورد و احتمالاً این قضیه با طرح دیگری جلو برود. نکته مهم این است که دولت در مورد تأمین کالا صحبتی درباره استفاده از ارز ترجیحی نکرده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت ارز ترجیحی تصریح کرد: برگشت ارز ترجیحی در حوزه‌هایی نظیر ماشین آلات تولیدی ضرورت دارد چرا که برداشتن ارز ترجیحی تولید را با مشکل مواجه کرده، بر همین اساس تلاش کردیم آن را در قالب طرح جلو ببریم.

نوری قزلجه در خصوص مماشات مجلس با دولت در بحث استیضاح خاطرنشان کرد: اکثریت مجلس قرابت سیاسی محکمی با دولت دارند که این موضوع بر نظارت مجلس تاثیر می‌گذارد کما اینکه در خصوص اقدامات جدی نظیر استیضاح این قرابت بسیار نمایان می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: به عبارتی رفاقت ویژه در بحث استیضاح مطرح می‌شود و جلوی آن را می‌گیرد کما اینکه چنین اتفاقی افتاده است.

منبع: منیبان

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر